یخچال مهدی آباد مامونیه بازسازی می گردد

به گزارش هولی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان مرکزی، زهرا رنجبر 19 فروردین ماه 1400 اظهار کرد: بازسازی یخچال تاریخی مهدی آباد شهر مامونیه در اردیبهشت ماه 1400 شروع می گردد.

یخچال مهدی آباد مامونیه بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی شهرستان زرندیه اضافه نمود: یخچال مهد ی آباد مربوط به دوره قاجار است که با پلان مدور و پوشش مخروطی و پلکانی در جهت دسترسی به شهر مامونیه از اتوبان تهران-ساوه قرار گرفته است و با شماره 5975 در فهرست اثار ملی کشور ثبت شده است.

او بیان نمود: با توجه به ارزش تاریخی این بنا، عملیات مرمتی آن که شامل برچیدن اندود کاهگل فرسوده بدنه خارجی، کونال بندی های فرسوده خشتی و آجری، تثبیت و استحکام بخشی مجدد کونال بندی ها و اجرای اندود حفاظتی آستر و رویه دیوارها و جرزها است از اردیبهشت ماه شروع خواهد شد.

رنجبر اضافه نمود: این عملیات مرمتی با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و به شکل امانی انجام می گیرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1567

به "یخچال مهدی آباد مامونیه بازسازی می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "یخچال مهدی آباد مامونیه بازسازی می گردد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخچال مهدی آباد مامونیه بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید