بازسازی خانه: بازسازی بازار تاریخی اراک به منظور ثبت در میراث جهانی یونسکو

به گزارش هولی، در جلسه راهبردی توسعه گردشگری استان مرکزی که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک در مجلس و مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزار گردید، پیگیری جذب اعتبار ملی برای بازسازی بازار تاریخی اراک مورد تاکید نهاده شد.

بازسازی خانه: بازسازی بازار تاریخی اراک به منظور ثبت در میراث جهانی یونسکو

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی در کنار پیگیری و کوشش های مجموعه استان برای تخصیص اعتبار برای بازسازی بازار تاریخی اراک، این موضوع از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:

در این راستا بازاریان نیز باید همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند، در بسیاری از شهرها از جمله تبریز، بازسازی بازار با مشارکت بازاریان انجام شده است.

محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی نیز در این ملاقات اظهار کرد:

بازار تاریخی اراک یکی از بناهای شاخص استان مرکزی با معماری برجسته و سرآمد است که بر اثر بی توجهی بعضی از سراهای آن در معرض آسیب قرار گرفته و صدمه هایی به آن ها وارد شده است.

استاندار مرکزی بعلاوه گفت که باید با تخصیص اعتبار و بازسازی این بازار، از ایجاد خسارت های جبران ناپذیر بر بدنه این بنا و اثر تاریخی جلوگیری کرد.

در این جلسه که به منظور توسعه گردشگری استان مرکزی برگزار گردید، در مورد بازسازی بازار تاریخی اراک، مسجد جامع ساوه، کاهش محدوده زیست محیطی طرح گردشگری غار نخجیر دلیجان و افتتاح 12 بازارچه عرضه صنایع دستی در 12 شهرستان استان که تعدادی از این بازارچه ها در بعضی شهرستان ها به بهره برداری رسیده، بحث و گفتگو شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1970

به "بازسازی خانه: بازسازی بازار تاریخی اراک به منظور ثبت در میراث جهانی یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی بازار تاریخی اراک به منظور ثبت در میراث جهانی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید