کابینه جدید تونس شکل گرفت؛ رأی اعتماد، یک هفته بعد

به گزارش هولی، بعد از آنکه یکی از بزرگ ترین احزاب مجلس تونس پایان با ترکیب کابینه جدید کنار آمد، کابینه شکل گرفت تا در انتظار جلسه رأی اعتماد مجلس در هفته آینده باشد.

کابینه جدید تونس شکل گرفت؛ رأی اعتماد، یک هفته بعد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایان پس از کش وقوس های فراوان، تونس شاهد تشکیل کابینه جدید بود.

الیاس الفخفاخ مأمور تشکیل کابینه (نخست وزیر) چهارشنبه شب، خاطرنشان کرد که پیروز شده است که ترکیب کابینه جدید را شکل بدهد.

او ساعاتی پس از ملاقات با قیس سعید رئیس جمهور تونس این را خاطرنشان کرد. همچنین این خبر پس از آن اعلام شد که حزب حرکة النهضه و چند حزب دیگر خاطرنشان کردند که به کابینه رأی اعتماد خواهند داد.

به گزارش وبگاه خبری الصباح تونس، الفخفاخ شنبه شب خاطرنشان کرد که کابینه او متشکل از ائتلافی گسترده است که شامل احزاب و طیف های مختلف سیاسی می گردد. او تأکید کرد که این کابینه بر اساس یادداشتی توافقی شکل گرفته که هدفش تضمین ثبات، احیای امید و اعتماد به مردم است.

وبگاه خبری الشروق تونس نیز امروز خاطرنشان کرد که جلسه مجلس برای رأی اعتماد به کابینه، چهارشنبه آینده (26 فوریه) تشکیل خواهد شد.

الفخفاخ گفته که دولت او برای همه تونسی هاست و شامل شخصیت هایی ملی است.

طبق آنچه رسانه های تونسی از جمله الصباح اعلام نموده اند، وزرای مهم ترین وزارت خانه ها به این توضیح است:

وزارت خارجه: نورالدین الری - وزارت دفاع: عماد الحزقی - وزارت کشور: هشام المشیشی - وزارت دادگستری: ثریا الجریبی - وزارت دارایی: محمد نزار یعیش.

پیشتر، حزب حرکة النهضة اعلام نموده بود که در کابینه شرکت نمی کند و به آن رأی اعتماد هم نمی دهد اما پس از رایزنی های سیاسی پایان چهارشنبه شب الفخفاخ خاطرنشان کرد که پس از گفت وگو با همه احزاب، کابینه خود را شکل داده است.

النهضة دیروز با انتشار بیانیه ای از موافقت خود با ترکیب کابینه اطلاع داد و خاطرنشان کرد که به آن رأی اعتماد می دهد. النهضة دیروز از حصول پیشرفت مثبت در راستا گفت وگوهای سیاسی اطلاع داد و ضمن بیان اینکه شرایط منطقه ای پیچیده و حساس است، از ضرورت تسریع در تشکیل دولت اطلاع داد.

جنبش النهضه در انتخابات اخیر مجلس تونس که دومین انتخابات مجلسی این کشور از زمان تصویب قانون اساسی جدید در سال 2014 و سومین انتخابات مجلسی از زمان سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی در سال 2011 میلادی بود با کسب 52 کرسی پیروز انتخابات شد و حزب قلب تونس با کسب 38 کرسی در ردیف دوم نهاده شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 819

به "کابینه جدید تونس شکل گرفت؛ رأی اعتماد، یک هفته بعد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینه جدید تونس شکل گرفت؛ رأی اعتماد، یک هفته بعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید