روسیه نگران نزدیکی بیشتر لهستان به آمریکاست

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورشو اینستیتو، نگرانی های کرملین درباره سفر آینده رئیس جمهور لهستان به آمریکا و ملاقات با دونالد ترامپ در کاخ سفید افزایش یافته است.

روسیه نگران نزدیکی بیشتر لهستان به آمریکاست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به تازگی اهمیت لهستان برای آمریکا بیشتر از کشورهای اروپایی شده و در حالی که ترامپ اعلام نموده که بخشی از نیروهای نظامی خود را از آلمان خارج می نماید، اما روسیه نگران است خروج این نیروها از آلمان به استقرار آن ها در لهستان منجر گردد.

در همین ارتباط نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از گسترش حضور نظامی آمریکا در لهستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان انتقاد نموده است.

از سوی دیگر، همزمان دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه کرملین در گفتگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد که لهستان به تنهایی تهدیدی علیه امنیت ملی مسکو نیست، ولی این شرایط تا زمانی است که لهستان زمینه استقرار نیروهای بیشتر ناتو و نظامیان آمریکایی را فراهم نکند.

اعلام نگرانی روسیه از تحرکات احتمالی آمریکا در لهستان در حالی است که پیش از این رسانه های لهستانی گزارش داده بودند مذاکرات برای ملاقات احتمالی آندرژ دودا رئیس جمهور این کشور با دونالد ترامپ در آینده نزدیک در حال اجرا است، زیرا ورشو به دنبال تقویت حضور ارتش آمریکا در این کشور اروپای شرقی است.

حدود دو هفته پیش، دونالد ترامپ خاطرنشان کرد که آمریکا تعداد سربازان خود را در آلمان حدود 9 هزار و 500 نفر کاهش خواهد داد. ماتئوس موراویچکی، نخست وزیر لهستان در واکنش به این اظهارات گفت امیدوار است بعضی از این سربازان به لهستان منتقل شوند.

در ژوئن سال گذشته میلادی، ترامپ موافقت خود را برای اعزام هزار سرباز این کشور به لهستان خاطرنشان کرد تا دیوار دفاعی خود را علیه روسیه تقویت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1097

به "روسیه نگران نزدیکی بیشتر لهستان به آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه نگران نزدیکی بیشتر لهستان به آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید