پکن: تبلیغات منفی آمریکا علیه چین، بر ثبات جهانی اثر گذاشته است

به گزارش هولی، وزیر خارجه چین با انتقاد از تبلیغات منفی آمریکا علیه کشورش در حوزه های مختلف، آن را باعث بی ثباتی توسعه جهانی دانست.

پکن: تبلیغات منفی آمریکا علیه چین، بر ثبات جهانی اثر گذاشته است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین شامگاه دوشنبه گفت تبلیغات منفی و بدنام کردن دولت پکن توسط ایالات متحده نه تنها اقدامی مخالف حق حاکمیتی چین است بلکه بر توسعه و ثبات دنیای نیز اثر می گذارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وانگ در مصاحبه انتها سال با رسانه های دولتی چین، ضمن اشاره به اینکه سال 2019، چهلمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین واشنگتن و پکن بود، شرح داد: متاسفانه ایالات متحده مکرراً محدودیت ها و فشارهایی را در حوزه های مختلف از جمله مالی، تجاری، علمی و فناوری بر چین اعمال کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا به وسیله یک سری تصمیمات درباره حقوق حاکمیتی چین، در امور داخلی این کشور دخالت نموده و تبلیغات منفی علیه آن به راه انداخت، توضیح داد: کارهایی که آمریکا انجام داد، اعتماد دوجانبه ای را که طی 40 سال گذشته به دست آمده بود، خدشه دار کرد و همچنین بر توسعه و ثبات تمام دنیا نیز اثر گذاشت.

وزیر خارجه چین در ادامه با بیان اینکه پکن می خواهد مسائل با آمریکا را به وسیله گفت وگو و بر مبنای احترام متقابل حل نماید، اضافه کرد: ما امیدواریم ایالات متحده، بی طرفی خود را از نو بسازد و درک درستی از چین پیدا کند.

وانگ پیشتر هم با بیان اینکه آمریکا درگیر یکجانبه گرایی و حمایت گرایی بوده و در حال آسیب زدن به چندجانبه گرایی و نظام تجارت چندجانبه است، واشنگتن را را به عنوان بزرگترین منبع بی ثباتی در دنیا معرفی کرد. (جزئیات بیشتر)

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ابتدای کار خود سیاستی به شدت ضدچینی در پیش گرفته و کوشش نموده به روش های مختلف نفوذ سیاسی، مالی و نظامی این کشور را محدود کند. اتخاذ راهبرد موسوم به ایندوپاسیفیک آزاد و گشوده، فشار به کشورهای مختلف برای عدم همکاری با چین در زمینه اینترنت نسل پنجم، فروش تسلیحات به تایوان و حمایت از اعتراضات خشونت آمیز در هنگ کنگ، از جمله اقداماتی است که واشنگتن در نزدیک به سه سال پیش علیه پکن در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 577

به "پکن: تبلیغات منفی آمریکا علیه چین، بر ثبات جهانی اثر گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: تبلیغات منفی آمریکا علیه چین، بر ثبات جهانی اثر گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید