واکنش عراق به تحولات اردن

به گزارش هولی، دولت عراق به تحولات اردن واکنش نشان داد و از ارتباط ناگسستنی امنیت دو کشور اطلاع داد و اینکه حامی عبدالله دوم و تصمیمات امنیتی آن است.

واکنش عراق به تحولات اردن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، دولت عراق به حوادثی که اردن شاهد آن است، واکنش نشان داد.

دولت عراق ضمن تشریح موضع خود درباره این حوادث تاکید نمود که امنیت اردن به مثابه امنیت عراق است.

وزارت خارجه عراق در یک بیانیه اظهار داشت: دولت عراق حمایت کامل خود را از اردن به رهبری عبدالله دوم در هر اقدامی برای حفظ امنیت و ثبات این کشور و حفظ منافع ملت برادر اردن اعلام می دارد و از اقداماتی که برای بسط شوکت دولت اردن انجام می گردد، حمایت کامل به عمل می آورد.

در این بیانیه آمده است: خواستار شکوفایی و پیشرفت ومقابله با چالش ها برای اردن هستیم تا ملت اردن در سایه رهبری حکیمانه آنچه مستحقش هستند را به دست آورند.

وزارت خارجه عراق بیان نمود: امنیت و ثبات اردن به مثابه امنیت و ثبات عراق است.

روزنامه واشنگتن پست شنبه شب در گزارشی اظهار داشت که دولت اردن شاهزاده حمزه بن حسین و 20 نفر دیگر را به اتهام تهدید امنیت کشور بازداشت کرد. واشنگتن پست نوشت: مقامات اردنی شاهزاده حمزه بن حسین به همراه 20 نفر دیگر را به دلیل آنچه تهدید برای امنیت کشور اردن خوانده شده، بازداشت کردند.

واشنگتن پست در ادامه گزارش داد که این بازداشت ها به دنبال آنچه برنامه ریزی برای کودتا جهت براندازی حکومت عبدالله دوم پادشاه فعلی اردن بوده، اجرا شده است.

از سوی دیگر، ارتش اردن و خبرگزاری دولتی این کشور پترا ادعاهای مبنی بر بازداشت ولی عهد سابق را رد نموده و اظهار داشتند که دو مقام ارشد دربار اردن و چند نفر دیگر روز شنبه (سوم آوریل) به دلایل امنیتی بازداشت شده اند.

در همین رابطه، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن گفت: در جریان عملیات نیروهای امنیتی-اطلاعاتی اردن شریف حسن بن زیاد سفیر پیشین اردن در عربستان سعودی و ابراهیم عوض الله رئیس پیشین دادگاه سلطنتی و وزیر پیشین برنامه و بودجه این کشور بازداشت شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1587

به "واکنش عراق به تحولات اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عراق به تحولات اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید