نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی آغاز شد ، مهلت ثبت نام تا 4 شهریور

به گزارش هولی، مهلت ثبت درخواست انتقالی جدید دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی از امروز 25 مردادماه 99 آغاز شد.

نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی آغاز شد ، مهلت ثبت نام تا 4 شهریور

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر (5 درصد شاهد) شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 همانند روال سال گذشته به وسیله سامانه نقل و انتقال شاهد و ایثارگر به آدرس: https://shahedtransmission.behdasht.gov.ir/ انجام می شود.

دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی می توانند از امروز 25 مرداد 99 تا 4 شهریور 99 نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه اقدام کنند.

بررسی شرایط آموزشی و تحصیلی متقاضیان ثبت نام شده در سامانه انتقال توسط کارشناس مربوطه در دانشگاه های علوم پزشکی مبدا از تاریخ 10 شهریور 99 تا 20 شهریور 99 صورت می گیرد.

با توجه به اینکه آزمون سراسری در روز های 29 مرداد تا اول شهریورماه 99 برگزار می شود از همین رو زمان ثبت درخواست این متقاضیان (پذیرفته شدگان کنکور سراسری) متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

با توجه به آئین نامه نقل و انقالات دانشجویان و اولویت با دانشجویان جدیدالورود، تصمیم گیری در مورد کلیه ثبت نام کنندگان متقاضی انتقال در سامانه، به بعد از اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 99 موکول خواهد شد.

سامانه ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاه های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) است و دانشجویان رشته های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی توانند از این سامانه استفاده کنند.

گروه جامعه هدف بر اساس آیین نامه شامل فرزند اناث شاهد، فرزند ذکور شاهد، همسر شاهد، جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان، فرزندان اناث جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان، فرزندان ذکور جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان، همسر جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان، جانبازان 25 تا 49 درصد، همسر جانباز 25 تا 49 درصد، فرزند اناث جانباز 25 تا 49 درصد و فرزند ذکور جانباز 25 تا 49 درصد است.

طبق تبصره (1) آیین نامه انتقال: دانشجویان واجد الشرایط ورودی سال های قبل در صورت عدم تکمیل ظرفیت به وسیله دانشجویان جدیدالورود به ترتیب اولویت ذکر شده مشمول این آئین نامه خواهند بود.

طبق تبصره (2) آیین نامه انتقال: در صورتی که سهمیه انتقال بوسیله افراد واجد شرایط فوق تکمیل نشود، برای همسران و فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد استفاده خواهد شد.

طبق تبصره (3) آیین نامه انتقال: مقاطع تخصصی (دکتری PhD و دستیاری تخصصی) مشمول این آئین نامه نخواهند بود.

بر اساس ماده (62) قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی موظف هستند با رعایت مقطع تحصیلی و نوع موسسه نسبت به انتقال دانشجویان و پذیرفته شدگان، آزادگان، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد (فرزند و همسر شهید - فرزند و همسر مفقودالاثر) به دانشگاه یا مؤسسات آموزش عالی محل سکونت خانواده آنان و یا نزدیک ترین محل برای یک بار اقدام کنند.

دانشجو قبل از انتخاب دانشگاه مقصد در سامانه انتقال موظف است دانشگاه مورد نظر خود را با توجه به داشتن مقطع و رشته تحصیلی در دفترچه کنکور سراسری بررسی و سپس انتخاب کند.

پس از پذیرش انتقال دانشجو در کمیسیون نقل و انتقال و ثبت نام در دانشگاه مقصد، به هیچ وجه امکان بازگشت به دانشگاه مبدا وجود ندارد، ولی قبل از ثبت نام در دانشگاه مقصد با ارائه درخواست کتبی توسط دانشجو به اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت امکان لغو انتقال وجود دارد.

دانشجویان جدیدالورود لازم است در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام در واحد دانشگاهی محل قبولی (مبداء) اقدام کنند.

انتقال دانشجو صرفا به وسیله سامانه مربوطه صورت می گیرد؛ لذا فقط مدارک و تقاضا های ارسال شده به وسیله سامانه مورد بررسی و ملاک عمل خواهد بود.

پس از انجام انتقال، عواقب ناشی از عدم تطبیق نظام آموزشی، عدم پذیرش واحد های درسی گذرانده شده در دانشگاه مبداء و اخذ واحد های درسی مورد نیاز در دانشگاه مقصد، متوجه دانشجو خواهد بود و هیچگونه مسئولیتی در این زمینه متوجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1182

به "نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی آغاز شد ، مهلت ثبت نام تا 4 شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی آغاز شد ، مهلت ثبت نام تا 4 شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید