عراق، موضع حشد شعبی درباره انتخابات؛ تاکید مجدد بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش هولی، معاون رئیس سازمان حشد شعبی عراق بار دیگر برلزوم خروج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید نمود.

عراق، موضع حشد شعبی درباره انتخابات؛ تاکید مجدد بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، ابو علی البصری معاون رئیس ستاد حشد شعبی عراق گفت: داعش به جنگ چریکی روی آورده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: زمان انفجار میدان الطیران به مثابه پیامی به دولت جدید آمریکا بود.بعید نمی دانیم که این عملیات انفجار با درخواست خارجی اجرا شده باشد.

ابوعلی البصری تاکید نمود: نیروهای حشد شعبی برای مقابله با داعش در مرز با سوریه و در کنار پلیس مرزی حضور دارند. نیروهای ما همچنین در مرزهای شرقی و جنوبی هم به طور مختصر حضور دارند.

وی اضافه نمود: حشد شعبی دخالتی در انتخابات ندارد اما امیدواریم که انتخاباتی شفاف و آزاد را ببینیم.

ابو علی البصری درباره خروج نظامیان آمریکایی هم گفت: خروج نظامیان آمریکایی خواسته ملی و مردمی است. خروج این نظامیان یعنی تغییر معادله. تصمیم خروج نظامیان آمریکایی تصمیم ملت عراق در درجه اول است و نظامیان آمریکایی اگر خارج نشوند، طرح جدید از سوی حشد شعبی برای اخراج این نیروها وجود دارد.

وی تاکید نمود: عراق با تحولات پیچیده روبرو است و دیدگاههای مختلف است اما بیشتر سیاستمداران عراقی خواستار بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق هستند.

البصری اعلام کرد: حشد شعبی تصمیم روشن و ثابتی دارد و آن خروج نظامیان آمریکایی از عراق است. حشد شعبی شهیدان زیادی در رویارویی با این نیروها تقدیم نموده است. خروج نظامیان آمریکایی خواسته مردم عراق است.

وی درباره ادامه فشارهای حشد شعبی به نظامیان آمریکایی برای خروج از عراق در دوره دولت جو بایدن هم گفت: دولت آمریکا اگر به حاکمیت عراق احترام بگذارد و نیروهایش را از عراق خارج کند، معادلات تغییر خواهد نمود.

پرونده خروج نظامیان آمریکایی و اجرایی کردن توافق چین- عراق مورد اهتمام مجلس عراق

از سوی دیگر مختار الموسوی عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق گفت: پرونده خروج نظامیان آمریکایی از عراق در راس اولویت های مجلس خواهد بود. جدول زمانی برای خروج این نظامیان باید معین گردد. دولت، مصوبه مجلس مبنی بر خروج نظامیان خارجی که در راس آنها نظامیان آمریکایی قرار دارند را نادیده گرفته است.

وی اضافه نمود: پرونده مهم دیگری که مورد اهتمام مجلس عراق است اجرایی کردن توافق میان چین و عراق است زیرا از حیث مالی به نفع عراق است. بعضی نمی خواهند که این توافق اجرایی گردد.

الشمری: شخصا الکاظمی را در جریان طرح هدف قرار دادن دو استان قرار دادم

عبد الرحیم الشمری عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفت: رکن اساسی در کشور امنیت است. سرباز عراقی نمی تواند که شبانه روز مراقب مرزها باشد و باید سیستم های مراقبتی و رصد دقیق و پهپادی برای نظارت مرز سوریه با عراق، وجود داشته باشد.

وی اضافه نمود: ما با الکاظمی درباره مرز عراق با سوریه تبادل نظر کردیم. طرح جدید داعش براساس اطلاعات دقیق، انجام اقدامات تروریستی گسترده در استان های دیالی و کرکوک است.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق اعلام کرد: من شخصا مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را در جریان طرح جدید داعش برای هدف قرار دادن دو استان مذکور قرار دادم.

الشمری گفت: سازمان اطلاعات شبانه روز فعال است تا مانع هر تحرک داعش برای عبور از مرزهای سوریه به داخل عراق گردد.

این در حالی است که قبلا کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفته بود که رخنه داعش از مرز سوریه متوقف نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1527

به "عراق، موضع حشد شعبی درباره انتخابات؛ تاکید مجدد بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، موضع حشد شعبی درباره انتخابات؛ تاکید مجدد بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید