دریافت واکسن، شرط استفاده از خوابگاه های دانشگاه الزهرا

به گزارش هولی، معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه تا به امروز واکسینه نشده اند، شرایط استفاده از خوابگاه های دانشگاه الزهرا برای ترم پیش رو را تشریح کرد.

دریافت واکسن، شرط استفاده از خوابگاه های دانشگاه الزهرا

دکتر شهلا بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه الزهرا در هر یک از مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی منوط به انجام هر دو دوره واکسیناسیون است، اظهار کرد: امیدواریم طبق اعلام قبلی از سوی وزارت بهداشت در شهریور ماه مجوز و سهیمه واکسن دانشجویانمان را دریافت کنیم و بتوانیم فرصت واکسینه کردن دانشجویان کارشناسی را هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این حال و با وجود آمادگی، پیگیری و برنامه ریزی هایی که برای واکسیناسیون دانشجویان داشتیم، به نظر می رسد ناچار به برگزاری مجازی کلاس ها در ترم آینده هستیم. اما پیگیر هستیم تا با واکسیناسیون دانشجویان، کلاس های نیمسال دوم را به صورت حضوری برگزار کنیم.

دکتر بختیاری راجع به شرایط بازگشایی خوابگاه های دانشگاه الزهرا اضافه کرد: با توجه به این شرایط، پذیرش خوابگاه های دانشجویی دانشگاه الزهرا مانند سال تحصیلی گذشته به صورت محدود و با ظرفیت اسکان 2 نفر در هر اتاق انجام می گردد تا سلامتی دانشجویان به خطر نیافتد.

وی گفت: دانشگاه الزهرا در شرایط کرونا و اسکان محدود، نیازی به استفاده از خوابگاه های استیجاری نداشته و قراردادی در این زمینه منعقد نکرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا با اشاره به واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی گفت: منتظر دریافت مجوز و سهمیه برای واکسیناسیون دانشجویان هستیم و تا به امروز، تنها محققین پسادکتری به همراه اساتید و کارمندان دانشگاه الزهرا واکسینه شدند.

دکتر بختیاری با اشاره به تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، راجع به دانشجویانی که در ترم آینده مجاز به استفاده از خوابگاه خواهند بود، گفت: در ترم آینده، دانشجویان دکتری در تمامی رشته ها، دانشجویان کارشناسی ارشد در ترم 4 و 5 که از سرانجام نامه دفاع مینمایند، دانشجویان مقطع ارشد ترم 3 که از پروپزال دفاع کردند و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دارای واحدهای عملی و آزمایشگاهی که واحدهای عملی آنها بصورت حضوری انجام میگردد مجاز به استفاده از خوابگاه های دانشگاه خواهند بود.

وی در ادامه تاکید نمود: البته پذیرش این دانشجویان مشروط بر طی کردن فرایند دریافت تاییدیه آموزشی از دانشکده و دریافت تاییدیه سلامت از اداره بهداشت دانشگاه الزهرا بصورت مجازی و قبل از مراجعه حضوری به خوابگاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه الزهرا خوابگاه متاهلی ندارد اعلام کرد: دانشجویان بین الملل کلیه مقاطع تحصیلی که خانواده هایشان در ایران حضور ندارند و واجد شرایط فوق هستند هم می توانند از خوابگاه های دانشگاه استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1806

به "دریافت واکسن، شرط استفاده از خوابگاه های دانشگاه الزهرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت واکسن، شرط استفاده از خوابگاه های دانشگاه الزهرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید