حضور محدود تماشاگران در لیگ استرالیا، آخرین تصمیمات AFC درباره لیگ قهرمانان

به گزارش هولی، داور برجسته و بین المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه پس از تصمیم قطعی برگزاری لیگ استرالیا، بهانه ای برای عدم برگزاری و سهل انگاری - تا زمانی که سلامت افراد در معرض خطر واقع نشود - وجود ندارد، از حضور تماشاگران به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در استادیوم های استرالیا اطلاع داد.

حضور محدود تماشاگران در لیگ استرالیا، آخرین تصمیمات AFC درباره لیگ قهرمانان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

علیرضا فغانی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین شرایط خود و لیگ استرالیا پس از شیوع ویروس کرونا و ازسرگیری مجدد فعالیت های ورزشی و به ویژه ای لیگ استرالیا، اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا، در نهایت تصمیم بر این شد که رقابت های باقی مانده از لیگ به صورت متمرکز دنبال گردد.

وی ادامه داد: رقابت ها از آدینه ای که گذشت، آغاز شده است و یک ملاقات را نیز بنده قضاوت نموده ام. من نیز به سیدنی آمده ام و به مدت یک ماه ملاقاتها در این شهر برگزار می گردد و هر روز تقریبا بازی برگزار خواهد شد، هرچند بعضی روزها ملاقاتی انجام نخواهد شد و تیم ها استراحت می نمایند تا در نهایت مرحله مقدماتی تمام گردد.

داور بین المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه جدول لیگ استرالیا متفاوت است و شش تیم اول به دور بعد صعود می نمایند، اظهار داشت: در نهایت نیز یک فینال عظیم برگزار می گردد تا سرنوشت رقابت ها معین گردد.

رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بازیکنان و داوران

فغانی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با ویروس کرونا در لیگ استرالیا، خاطرنشان کرد: از تیم ها تست های پزشکی انجام می گردد و داوران نیز دو روز قبل از مسابقات باید تست پزشک عمومی و تست کرونا بدهند و در مجموع تست های مربوطه از بازیکنان و داوران در دستور کار واقع شده است تا بدانند در چه شرایطی قرار دارند که در صورت بروز مشکل اجازه شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه ها؛ محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی

وی در خصوص حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه ها نیز، اعلام کرد: تماشاگران با درنظر دریافت شرایط خاص اجازه خواهند داشت تا در ورزشگاه ها حضور پیدا نمایند و به صورت محدود در ورزشگاه حاضر می شوند و بیرون از ورزشگاه نیز پزشکان مستقر شده اند تا سلامت تماشاگران مورد تایید قرار گیرد.

داور بین المللی فوتبال ایران ادامه داد: در چند بازی اخیر که برگزار شده است تماشاگران حضور یافته اند و بسته به شرایط موجود هر شهر که قرار بود بازی ها در آن برگزار گردد، حضور تماشاگران مدنظر قرار گرفته است.

بهانه برای عدم برگزاری لیگ، پس از تصمیم گیری نیست

فغانی با تاکید بر اینکه سلامت افراد بر منافع تیم ها ارجحیت دارد، گفت: بر اساس مشورت های انجام شده زمانی که فدراسیون فوتبال، کانون بازیکنان و مربیان و نیز سازمان لیگ در استرالیا تصمیم دریافتد رقابت ها باید برگزار گردد، پس از آن بهانه ای برای عدم برگزاری رقابت ها و هرگونه سهل انگاری وجود ندارد مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد یا سلامت افراد به خطر افتد.

فغانی با بیان اینکه در استان محل اقامتش در استرالیا (کوئینزلند) کنترل شیوع ویروس کرونا به خوبی انجام شده است و همچنان مرزها بسته است، اظهار کرد: در خصوص مرزهای هوایی نیز کنترل به خوبی صورت می گیرد و هر کسی که وارد می گردد باید دو هفته قرنطینه را پشت سر بگذارد.

رقابت باشگاه های آسیا در دو کشور متمرکز شرق و غرب

وی در خصوص آخرین شرایط خانوده اش در استرالیا نیز گفت: فرزندم سپهر در بازی های دانش آموزی و لیگ های پایه و زیر 18 سال در بریزبین به عنوان مرکز و پایتخت کوئینزلند مشغول داوری و فعالیت است.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور برگزاری رقابت های باشگاهی اعلام کرد: کنفدراسیون آسیا به دنبال آن است ببیند کدام کشورها از شرایط مطلوبی برخوردارهستند تا تیم های شرکت نماینده در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا پس از انجام تست های پزشکی و گواهی سلامت، در یک منطقه شرقی که احتمالا مالزی است و یک منطقه غربی که احتمالا امارات یا قطر خواهد بود به صورت متمرکز رقابت ها را برای کشورهای شرق و غرب آسیا طی چند هفته برگزار و پس از آن رقابت ها در مراحل بعدی دنبال گردد.

وی همچنین به دوره های آموزشی مربوطه در حوزه داوری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره نمود و اضافه کرد: یک دوره مجازی مربوط به VAR است که از ایران بنده، آقایان منصوری و ابوالفضلی دعوت شده ایم ودر ماه آگوست طی چهار روز برگزار می گردد.

VAR مقوله ای گم شده در بعضی فدراسیون هاست

داور بین المللی فوتبال ایران در خصوص الزام کشورها به استفاده از یاری داور ویدویی، اعلام کرد: استفاده از VAR ضرب الاجل FIFA یا AFC نیست و با توجه به مسائل فراوان فدراسیون های فوتبال در کشورهای مختلف، VAR مقوله ای گم شده در بعضی فدراسیون ها است و هر کشوری خودش می تواند با تصمیم مربوطه و صرف هزینه تجهیزات مربوط به VAR فراهم کند و مسائل و دردسرهای به وجود آمده در حوزه داوری را رفع و خیال داوران و تیم های را در این بخش آسوده کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1148

به "حضور محدود تماشاگران در لیگ استرالیا، آخرین تصمیمات AFC درباره لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور محدود تماشاگران در لیگ استرالیا، آخرین تصمیمات AFC درباره لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید