خطر کمبود اکسیژن بیخ گوش بیماران کرونایی

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، با گلایه از قطعی مکرر برق در روزهای اخیر گفت: قطعی برق بر اندازه ظرفیت تولید اکسیژن تاثیر گذاشته و با کاهش تولید در روزهای اخیر روبرو هستیم. عمده مصرف تولید اکسیژن با برق است و زمانی که برق قطع می شود، زمان بیشتری لازم است تا موتور دستگاه های اکسیژن ساز فعال شود و به همین دلیل زمان کمتری برای تولید داریم.

خطر کمبود اکسیژن بیخ گوش بیماران کرونایی

به گفته وی در حال حاضر با شروع موج پنجم شیوع کرونا و افزایش دو برابری تقاضا برای اکسیژن، به دلیل قطع برق میزان تولید کاهش یافته است و ادامه این فرایند مراکز درمانی را با مشکل کمبود اکسیژن روبه رو خواهد کرد.

کلانتری از قطع شش ساعته برق در روز گذشته خبر داد و گفت: عملا نصف روز گذشته تولید متوقف و بیش از 10 ساعت کار تعطیل شد. چراکه دمای اکسیژن مایع که مافوق سرد است با محیط تبادل و کاهش پیدا می کرد و بیش از یک ساعت بعد از قطعی برق طول می کشد دمای یخچال ها به قبل از قطعی برق برسد. علاوه بر این به طور کلی در فصل تابستان تولید گازهای طبی به دلیل گرمای هوا 10 تا 15 درصد کاهش پیدا می کند. 10 ساعت توقف تولید هم خود به معنای کاهش 40 درصدی تولید است. بنابراین در مجموع در این شرایط تولید گازهای طبی نصف خواهد شد.

از طرف دیگر به گفته این تولیدکننده دستگاه ها هم از تولید برق آسیب می بینند و از چرخه تولید خارج می شوند.

تنها گزینه واردات ترکیه خواهد بود

وی با بیان اینکه شنیده ها حاکی از این است که موج پنجم شدیدتر از موج قبلی است، شرح داد: در صورت ادامه این شرایط باید فکری برای واردات اکسیژن کنیم. اما کشورهای اطراف شامل افغانستان، پاکستان، عراق و آذربایجان خود دچار مشکل هستند و تنها گزینه ترکیه خواهد بود.

کارخانجات تولید اکسیژن را شناسایی کنید

کلانتری با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر راهکاری برای این مساله دیده شو، گفت: اداره برق منطقه های که کارخانه های تولید اکسیژن فعال هستند را شناسایی کند تا خاموشی ها در این منطقه ها به حداقل برسد و با اطلاع قبلی باشد.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی اظهار کرد: این مشکل تنها برای کارخانجات تهران نیست بلکه کارنجات فعال در استان های دیگر مانند، فارس، خوزستان، اصفهان و … هم تماس های زیادی در خصوص کاهش تولید به دلیل قطعی برق داشتند و لازم است تا اداره برق در شرایط این روزهای تشدید بیماری کرونا و افزایش مراجعین به بیمارستان ها همکاری لازم را با کارخانجات تولیدی اکسیژن داشته باشد تا شاهد معظل کمبود اکسیژن نباشیم.

مسئولان پاسخگو باشند

وی با بیان اینکه در شهرستان ها که دسترسی راحت تر است توانستند با رایزنی خاموشی را محدود یا با برنامه ریزی مدیریت کنند، شرح داد: مسئولان با دیدن این مصاحبه ها هم هیچ اقدامی انجام نمی دهند. ما درخواست داریم مسئولان برق پاسخ دهند و فکری به حال این شرایط کنند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه برق را در صفحه انرژی و کالا خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1733

به "خطر کمبود اکسیژن بیخ گوش بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر کمبود اکسیژن بیخ گوش بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید