خبرنگاران نتایج نظر سنجی: آمریکایی ها حتی حامیان ترامپ نتیجه انتخابات 2020 را می پذیرند

به گزارش هولی، تهران - خبرنگاران - نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی است اکثریت آمریکایی ها آماده پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 هستند، حتی اگر نامزد محبوبشان رای نیاورد.

خبرنگاران نتایج نظر سنجی: آمریکایی ها حتی حامیان ترامپ نتیجه انتخابات 2020 را می پذیرند

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، این نظرسنجی که از سوی موسسه ایپسوس و خبرگزاری رویترز انجام شد، نشان داد که 79درصد آمریکایی ها از جمله 59 درصد از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیروزی جو بایدن رقیب دموکرات وی را می پذیرند حتی اگر از ریاست جمهوری بایدن حمایت ننمایند.

در میان آن دسته از طرفداران ترامپ که گفتند پیروزی بایدن را تاب نمی آورند، 16 درصد اعلام کردند که برای به چالش کشیدن پیروزی دموکرات ها اقدام به کاری همچون اعتراض در خیابان ها یا متوسل شدن به خشونت می نمایند.

در این نظرسنجی همچنین معین شد که 73 درصد از آمریکایی ها از جمله 57 درصد از حامیان بایدن از نظر موافق خود با پیروزی ترامپ خبر دادند.

در میان کسانی که گفتند پیروزی ترامپ را نمی پذیرند، 22 درصد به اقدامی برای به چالش کشیدن پیروزی وی اشاره کردند.

مقام های انتخاباتی آمریکا با چالش هایی در امسال روبه رو هستند که نگرانی در خصوص اعتماد مردمی به نتیجه انتخابات را افزایش می دهد.

ترامپ بارها درستی انتخابات آمریکا را زیر سوال برده و بدون ارائه مدرک و سند تاکید نموده است که رای گیری پستی احتمال تقلب در انتخابات را افزایش می دهد.

وی تعهد به انتقال مسالمت آمیز قدرت درصورت شکست در انتخابات 2020 را رد نموده است.

با این حال، به نظر می رسد تا این لحظه اکثریت مردم آمریکا آماده قبول نتیجه انتخابات هستند.

دونالد گرین دانشمند سیاسی در دانشگاه کلمبیا گفت که نتیجه این نظرسنجی، نگرانی وی درمورد خشونت های پس از انتخابات را کاهش می دهد.

وی در عین حال هشدار داد که در صورت نزدیک شدن انتخابات و طرح ادعای تقلب از سوی یکی از نامزدها، اوضاع ممکن است رو به وخامت گذارد و اعتراض و مخالفت هایی به راه افتد.

نتایج تازه ترین نظرسنجی رویترز ایپسوس همچنین نشان می دهد که بایدن 8 درصد در سراسر کشور از ترامپ جلو افتاده است، به طوری که 51 درصد از رای دهندگان احتمالی می گویند از این نامزد دموکرات حمایت و 43 درصد حمایت خود از ترامپ را اعلام می نمایند.

بایدن در ایالت های میشیگان و ویسکانسین از ترامپ پیشی گرفته، اما رقابت در دیگر میدان های نبرد از جمله ایالت های پنسیلوانیا، فلوریدا، آریزونا و کارولینای شمالی نزدیکتر است.

این نظرسنجی به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد و پاسخ 2 هزار و 649 بزرگسال آمریکایی را جمع آوری کرد. یک هزار و 39 نفر گفتند که به ترامپ رای می دهند یا قصد رای دادن به وی را دارند و یک هزار و 153 نفر نیز از بایدن حمایت کردند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 3 نوامبر (13 آبان) برای انتخاب چهل و ششمین رئیس جمهوری این کشور برگزار گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1288

به "خبرنگاران نتایج نظر سنجی: آمریکایی ها حتی حامیان ترامپ نتیجه انتخابات 2020 را می پذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتایج نظر سنجی: آمریکایی ها حتی حامیان ترامپ نتیجه انتخابات 2020 را می پذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید