جاستین ترودو؛ نیمه تاریک نخست وزیر خوشتیپ و جذاب کانادا

به گزارش هولی، خبرنگاران: جاستین ترودو، نخست وزیر 48 ساله کانادا یکی از جذاب ترین سیاستمداران کنونی دنیا است که هرازگاهی با رفتار ها و صحبت هایش دسته گل به آب می دهد. وی در ماه های اخیر به دلایل مختلفی به تیتر اول رسانه های دنیا تبدیل شده که تازه ترین مورد آن واکنش هایش به ساقط شدن یک هواپیمای مسافربری خطوط اوکراین در آسمان تهران است که بیشتر مسافران و قربانیان آن را شهروندان این کشور تشکیل می دادند.

جاستین ترودو؛ نیمه تاریک نخست وزیر خوشتیپ و جذاب کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط کانادا از تهران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ترودو با رفتن به منزل بعضی از بازماندگان این حادثه و سپس سخنانش در خصوص لزوم اجرای عدالت بیش از گذشته خبرساز شده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم نگاهی به زندگی خصوصی و سیاسی او و البته حواشی و گاف هایش داشته باشیم.

زندگینامه جاستین ترودو

جاستین ترودو، فرزند نخست وزیر سابق مشهور کانادا، پیر ترودو، و رهبر حزب لیبرال کشور از سال 2013 تا به امروز است که در 25 دسامبر 1971 در شهر اوتاوا، استان اونتاریو به جهان آمد. او اولین فرزند یک نخست وزیر کانادایی است که خود نیز به این مقام در کشور دست می یابد. او تا پیش از وارد شدن به جهانی سیاست، به عنوان مربی اسنوبرد، رقصنده کلوب های شبانه، مشاور کمپینگ و البته در زمینه بوکس فعالیت داشته است.

نکته جالب در خصوص نخست وزیر شدن جاستین ترودو این بود که ریچارد نیکسون، رییس جمهور سابق ایالات متحده در آوریل سال 1972 و در جریان دیداری که با پدر وی داشت، نخست وزیری جاستین را چنین پیش بینی کرد: امشب، ما قواعد رسمی را کنار می گذاریم. دوست دارم به سلامتی نخست وزیر آینده کانادا بنوشم: برای جاستین پیر ترودو. به نظر می رسد که زندگی وی از همان شروع متفاوت از دیگران بوده و موفقیت و شهرت او از همان ابتدا تضمین شده بوده است.

نکته جالب دیگر در خصوص جاستین ترودو این است که وی در شب کریسمس به جهان آمده و از همان ابتدا زندگی خانوادگی اش با جنجال و شایعه همراه بود. مادرش، مارگارت، که 29 سال از پیر ترودو (پدر جاستین) کوچکتر بوده و علیرغم اینکه خود فرزند یکی از مشهورترین سیاستمداران کانادایی بود، اما بعد از جدایی از نخست وزیر سابق کانادا شایعات بسیاری در خصوص روابط عاشقانه اش با ستارگان راک و دیگر سلبریتی ها وجود داشت.

بعد از جدایی والدین، جاستین و دو برادر کوچکترش توسط پدر مجردشان بزرگ شدند که به مدت 15 سال (از 1968 تا 1979 و از 1980 تا 1984) رهبری کشور را در اختیار داشت. بعد از سرانجام تحصیلات در یک مدرسه خصوصی یسوعی فرانسوی در مونترال که پدرش نیز همانجا تحصیل نموده بود، جاستین در سال 1994 در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه مک گیل با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شد. در ادامه به عنوان مربی اسنوبرد فعالیت نموده و همزمان به تحصیل در رشته آموزش از دانشگاه بریتیش کلمبیا پرداخت.

بعد از آن، ترودو به تدریس زبان فرانسوی در دبیرستان و ریاضی در دبستانی در ونکوور پرداخت. در سال 2000، جاستین ترودو در مراسم تدفین پسرش یک سخنرانی به یادماندنی انجام داد که او را بار دیگر در کانون توجه مردم کانادا قرار داد. بعد از بازگشت به کبک در سال 2002، ترودو تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه مونترال را شروع نموده و سپس آن را رها کرد. در ادامه در رشته جغرافیای محیطی از دانشگاه مک گیل مدرک کارشناسی ارشد دریافت نموده و در ادامه در یک ایستگاه رادیویی در مونترال دست به کار شد که در آن به پوشش بازی المپیک آتن 2004 پرداخت.

بعد از آن بود که ترودو در مینی سریال جنگ بزرگ (The Great War) بازی نموده و مدتی نیز سخنگوی انجمن پارک ها و حیات وحش کانادا بود. مدت کوتاهی پس از آن سخنرانی مشهور در مراسم تدفین پدرش، نخست وزیر وقت کانادا او را به حزب لیبرال دعوت کرد و بعد از شرکت در انتخابات مجلس در سال 2008، ترودو به عنوان نماینده پاپینو، از محله های مونترال، به مجلس راه یافت.

در سال 2011 و علیرغم سقوط محبوبیت حزب لیبرال، ترودو بار دیگر به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده و مدتی نیز سخنگوی حزب متبوعش بود. خوش چهره، کاریزماتیک و جوان بودن ترودو باعث شد که بسیاری از اعضای حزب لیبرال او را گزینه ای مناسب برای راهنمایی حزب خود بدانند. در ادامه جاستین ترودو در سال 2013 به عنوان رهبر حزب لیبرال انتخاب شده و بعد از موفقیت حزبش در انتخابات مجلسی در اکتبر 2015، به عنوان نخست وزیر کانادا سوگند یاد کرد و تا به امروز در این سمت باقی مانده است.

زندگی شخصی

جاستین ترودو در دوران نوجوانی در مونترال و در مدرسه با دختری به نام سوفی گریگوری آشنا شده و علاوه بر همکلاس بودن، سوفی دوست نزدیک برادر کوچکتر او، مایکل، نیز بود. بعد از سال ها دوری از هم، این دو در سال 2003 بار دیگر با هم روبرو شدند، زمانی که سوفی به عنوان یک مجری و شخصیت تلویزیونی در جریان یک فعالیت خیریه با ترودو همکار شد. این دو چند ماه بعد رابطه عاشقانه خود را شروع نموده و در اکتبر 2004 نامزدی خود را به طور رسمی بیان کردند. این زوج در می 2005 در یک کلیسای کاتولیک رومی ازدواج نموده و اکنون دارای سه فرزند به نام های خاویر (10 ساله)، ایلا-گریس (9 ساله) و هادرین (4 ساله) هستند.

حواشی و گاف های جاستین ترودو

ماجرای عکس دوران جوانی با صورت سیاه

اولین جنجال جاستین ترودو زمانی رخ داد که تصویری از او با چهره سیاه شده منتشر شد. این عکس از ترودو سال 2001 گرفته شده بود که توسط مجله تایم در 18 سپتامبر 2019 منتشر شد. در این تصویر، ترودو برای شرکت در یک مهمانی شبانه با تم داستان هزار و یک شب همراه با همکلاسی هایش صورت خود را سیاه نموده بود. این عکس 18 ساله، ترودو را با عبا و سربند سفید و در حالی که تمام صورت و گردنش را سیاه نموده بود نشان می داد. ت

رودو به خاطر این عکس عذرخواهی نموده و آن را نژادپرستانه خواند: بله نژادپرستانه بود، اما در آن موقع من نمی دانستم که نژادپرستانه است، اما امروزه چیز های بیشتری در این زمینه می دانیم. وی در ادامه گفت که با تماشای این عکس از خودش خجالت می کشد. وی که به خاطر لباس ها و ژست های نامناسب دیگرش در گذشته تحت فشار رسانه ها بود، اعتراف کرد که در دوران دبیرستان برای خواندن ترانه ای از هری بلافونته، فعال حقوق مدنی سیاهپوست آمریکایی، نیز صورت خود را سیاه نموده است. وی در ادامه اضافه نمود که عمیقاً از این کار خود پیشمان است. در کل وی اعتراف کرد که دستکم سه بار در زندگی اش صورت خود را سیاه نموده است.

ماجرای تتوی دست چپ

همچنین نخست وزیر کنونی کانادا به خاطر تتویی که روی دست چپ خود دارد مورد انتقاد قرار گرفته است، تتویی که که بر اساس یکی از آثار رابرت داویدسون طراحی شده است. داویدسون که یکی از اعضای جامعه بومیان هایدا در کانادا است، بعد از تایید ساخت یک مرکز استخراج نفت خام توسط ترودو که مردمان بومی منطقه مخالف ساخت آن بودند، به انتقاد از نخست وزیر پرداخته و ادعا کرد که ترودو در واقع هیچ حساسیت و اهمیتی نسبت به جمعیت بومی کانادا ندارد.

در پروژه مذکور، شن های نفتی منطقه آلبرتا به بندری در بریتیش کلمبیا منتقل می شد که به باور مردم بومی به محیط زیست آسیب زده و نقش مهمی در تغییرات اقلیمی داشت. ترودو این نقد ها را رد نموده و بیان کرد که تصمیم وی برای دفاع از این پروژه بر اساس علم بوده و محیط زیست به هیچ عنوان مورد تهدید قرار نمی گیرد.

ماجرای رشوه دادن

در سال 2019 ترودو و تیم او متهم شده اند که به جودی ویلسون-ریبولد، اولین دادستان کل بومی کانادا، فشار آورده اند که با یک کمپانی مهندسی مستقر در ایالت کبک معامله کند و وقتی با مخالفتش روبرو شدند او را از مقامش خلع نموده اند. کمپانی مذکور در گذشته به پرداخت رشوه به مقامات دولتی لیبی برای دریافت قرارداد های بزرگ متهم شده بود.

بر طبق ادعاها، ترودو از دادستان کل خواسته بود که از تعقیب قضایی این کمپانی خودداری کند، زیرا در صورت محکوم شدن، این کمپانی به مدت یک دهه حق دریافت قرارداد های مرتبط با دولت فدرال را نداشت. این کمپانی در ایالت کبک که خانه ترودو محسوب می گردد هزاران نفر را استخدام نموده و علت این کار وی نگرانی از بیکار شدن این افراد بوده است. این ماجرا ضربه سختی به چهره ترودو در کانادا وارد کرد که سال ها به عنوان چهره محبوب رسانه های کشور و قهرمان دفاع از حقوق زنان و مردم بومی شناخته می شد.

ترودو و شرح محاسبات کوانتومی

در بهار 2016، ترودو در یک کنفرانس خبری در موسسه پریمتر در اونتاروی حضور داشت که یکی از خبرنگاران به شوخی از وی خواست محاسبه کوانتومی را تشریح کند و او نیز این کار را کرد. به سرعت این ماجرا و شرحات ترودو در این باره در شبکه های اجتماعی پیچید. بعد ها تعیین شد که این ماجرا کاملاً برنامه ریزی و صحنه سازی بوده و نخست وزیر از صبح همان روز برای این موضوع نقشه کشیده بود.

ماجرای زیر پا گذاشتن قوانین اخلاقی

در دسامبر 2017، کمیسیون اخلاقی کانادا بیان کرد که ترودو قوانین اخلاقی کانادا را با دو سفری که به باهاماس داشته زیر پا گذاشته است. این جزیره متعلق به آقا خان، رهبر معنوی مسلمانان اسماعیلیه و یک میلیاردر معروف است. ترودو و خانواده اش یک سفر پنهانی به این جزیره در اواخر سال 2016 اشته و همسرش نیز در ماه مارس همان سال سفر دوم را به همان جزیره داشته بود. ترودو سعی کرد ثابت کند که سفر های او با هلیکوپتر شخصی به این جزیره ناقض قانون تعارض منافع نبوده، زیرا او و آقا خان شاه کریم الحسینی دوست بوده و مقامات دولتی می توانند از دوستانشان هدیه دریافت نمایند.

اما مسئول آنالیز این ماجرا این صحبت های ترودو را رد نموده و بیان کرد که ترودو و آقا خان در 30 سال قبل از رسیدن ترودو به نخست وزیری تنها یک بار با هم صحبت نموده بودند. در گزارش وی آمده بود که ترودو 4 بخش از این قانون را زیر پا گذاشته و اولین نخست وزیری است که از زمان تصویب این قانون در سال 2006 آن را نقض می نماید.

ماجرای خندیدن و تمسخر دونالد ترامپ

تنها چند هفته بعد از انتخاب دوباره به عنوان نخست وزیر کانادا در اکتبر گذشته، جاستین ترودو بار دیگر به فکر گاف دادن افتاد و آن موقعی بود که به نشست ناتو در لندن سفر نموده و در حالی که همراه با امانوئل مکرون و بوریس جانسون به تمسخر دونالد ترامپ پرداخته بودند و البته آقای ترودو نقش اصلی را در این تمسخر داشت، ویدیو مربوط به این ماجرا منتشر شده و خشم دونالد ترامپ را برانگیخت.

دونالد ترامپ در واکنش به این ماجرا، ترودو را دورو خطاب نموده و گفت که نخست وزیر کانادا به خاطر اینکه به دلیل فشار های او وادار شده هزینه بیشتری در ناتو کند ناراحت بوده و دست به تمسخر وی در غیاب او زده است. این دو پیش از این نیز بر سر افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم وارداتی از کانادا، محدودیت در ورود مسلمانان به ایالات متحده و ماجرای سهم کشور ها از بودجه ناتو با هم اختلاف داشتند.

ماجرای لباس ها در سفر به هند

در فوریه 2018، ترودو و خانواده اش در سفر به هند لباس های رنگی بسیار پرجزییاتی به تن داشتند که خبرساز شدند، به خصوص پس از آنکه تعیین شد بسیاری از مقامات رسمی هندی که ترودو با آن ها دیدار داشت کت و شلوار پوشیده بودند. در جریان این دیدار، نقدها دیگری از ترودو شد که به استقبال جاسپال اتوال که در سال 1986 به خاطر کوشش برای قتل یک سیاستمدار هندی در سفر به کانادا متهم شده بود، از او مربوط می شد.

ماجرای دست زدن به بدن یکی از نمایندگان زن در مجلس

در می 2016، ماجرایی که به آرنج گیت (ElbowGate) مشهور شد رخ داد. در این ماجرا، جاستین ترودو که کنترلش را از دست داده و از تاکتیک ایجاد بن بست مخالفان سیاسی در مجلس درمانده شده بود، به سمت یکی از اعضای گروه مخالف رفت و به شکل تصادفی آرنجش با بدن یکی از نمایندگان زن برخورد کرد. ترودو بلافاصله بار ها به خاطر این ماجرای تصادفی عذرخواهی نموده و بیان کرد که او نیز انسان بوده و فشار کاری بالا باعث شده از کوره در برود. وی همچنین قول داد که دیگر چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد.

ماجرای خوش و بش صمیمی ترودو و ملانیا

در تصویری که در نشست سران جی 7 در آگوست 2019 در فرانسه منتشر شد، بانوی اول ایالات متحده با لباس قرمز متفاوتش خم شده و با ژستی نشان دهنده خوشحالی و خرسندی به ترودو لبخند می زند در حالی که دونالد ترامپ با ظاهر و ژستی که انگار از این ماجرا ناخشنود است رویش را به سمت دیگری نموده است. این تصویر باعث ترند شدن هشتگی با عنوان اینکه ملانیا ترودو را دوست دارد در توئیتر شد و واکنش های بسیاری در پی داشت. با توجه به چهره جذاب و پسرانه ترودو و جوانی ملانیا نسبت به شوهرش و البته شایعاتی که در خصوص خوب نبودن رابطه زناشویی این دو وجود دارد، نگاه خاص ملانیا به ترودو بیشتر جنجال آفرین شد.

جاستین ترودو و آن جوراب های رنگارنگ همیشگی

اگر شما نیز جاستین ترودو را در دیدار های رسمی دیده باشید متوجه جوراب های رنگارنگ و متفاوت او شده اید که بسیاری آن ها را دارای پیغام هایی خاص می دانند. در واقع نخست وزیر کانادا دوست دارد که با رنگ و طرح جوراب های خود پیغام هایی منتقل کند. از جوراب هایی با طرح جنگ ستارگان تا جوراب هایی با عبارت عید مبارک و شکل اردک، ترودو خود تصدیق نموده که هدف او از این کار ترویج کسب و کار افرادی است که به هر دلیلی در تبلیغ محصولات خود با مشکل روبرو هستند. دلیل دیگر اینکار او چنین است که وی با توجه به علایق فردی که با وی قرار دیدار دارد رنگ و طرح جورابش را انتخاب می نماید.

منبع: برترین ها
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 665

به "جاستین ترودو؛ نیمه تاریک نخست وزیر خوشتیپ و جذاب کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "جاستین ترودو؛ نیمه تاریک نخست وزیر خوشتیپ و جذاب کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاستین ترودو؛ نیمه تاریک نخست وزیر خوشتیپ و جذاب کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید