تصویب احداث 4 نیروگاه در استان فارس

به گزارش هولی، استاندار فارس با بیان اینکه چهار نیروگاه مصوب در شهرستان های خنج، اقلید، ارسنجان و مجموعه آلومینیوم غدیر برای استان فارس مصوب شده است، مقدار برق تولیدی این نیروگاه ها را حدود 2500 مگاوات دانست.

تصویب احداث 4 نیروگاه در استان فارس

به گزارش از ، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه همه مدیران نباید تا آخرین لحظه تصدی مسئولیت از انجام وظایف خود دریغ نمایند، اسم کرد: مردم عیار هر یک از مسئولان را می دانند و صادقانه بودن یا نبودن کوشش ها را تشخیص می دهند.

او بعلاوه با تاکید بر اینکه ظرفیت های قانون بودجه باید به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد از مدیران دستگاه های اجرایی خواست استفاده از ماده 56 قانون بودجه را به صورت مستمر پیگیری نمایند و اجازه ندهند کوشش های اجرا شده بی نتیجه رها شوند.

رحیمی ماده 12 قانون بودجه را ظرفیت مناسبی برای تامین مطالبات به حق کارکنان دستگاه های اجرایی و تکمیل پروژه های نیمه تمام دستگاه ها دانست، اظهار کرد: کمیسیون های مربوطه تشکیل و مجوز های لازم صادر شده و مدیران دستگاه ها باید فرایند به مزایده گذاشتن اموال مازاد و قیمت گذاری به روز این اموال سرعت بخشند.

موضوع جذب اسناد خزانه اسلامی از دیگر موارد مورد تاکید استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی استان بود، او با بیان اینکه تا به امروز 86درصد این اسناد در سطح ملی و استانی جذب شده است بر لزوم جذب صد درصدی آن به وسیله دستگاه ها تا سرانجام تیرماه تاکید نمود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تهاتر بدهی دولت به بانک ها فرصت مناسبی برای استان ایجاد نموده است، گفت: شرایط استفاده از این ظرفیت در مقایسه با گذشته تغییراتی داشته و اقدامات لازم از سوی دستگاه ها اجرا شده که نیازمند پیگیری و حصول نتیجه است.

رحیمی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق در همه ادارات دولتی از اولویت های روز های اخیر استان است، توضیح داد: مقرر شده هر یک از ادارات با در نظر گرفتن ناظر برق از هر گونه مصرف بی رویه جلوگیری نموده و در کاهش خاموشی ها سهیم باشند.

او با بیان اینکه هم اکنون چهار نیروگاه مصوب در خنج، اقلید، ارسنجان و مجموعه آلومنیوم غدیر برای استان فارس مصوب شده است، مقدار برق فراوریی این نیروگاه ها را حدود 2500 مگاوات دانست و اضافه نمود: این مقدار فراوری برق به مقدار کسری استان در زمان پیک مصرف است، بنابراین راه اندازی نیروگاه های مذکور تاثیر بسزایی در خدمت رسانی به مردم خواهد داشت.

این مقام مسئول بعلاوه به سرمایه گذاری های اجرا شده برای راه اندازی دو مزرعه فراوری برق از انرژی خورشیدی در بوانات و ایزدخواست اشاره نمود و اضافه نمود: این دو پروژه قادر به فراوری حدود 650 مگاوات برق هستند.

رحیمی تاکید نمود: انرژی خورشیدی با توجه به اینکه مقرون به صرفه، پایدار و غیر قابل تحریم است باید برای تامین برق مصرفی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار فارس بعلاوه بر لزوم تسریع راه اندازی دو کارخانه پنل و اینورتر سازی در استان تاکید نمود و با اشاره به اینکه سرمایه گذاری 450 میلیون یورویی در این زمینه فرصتی بسیار خوب برای استان است از مدیران مربوطه خواست هر گونه مانعی را به سرعت برطرف نمایند.

او با بیان اینکه پروژه های بسیار مهم و اثرگذاری در سال های اخیر در استان فارس اجرا شده است اسم کرد: بسیاری از این پروژه ها در مراحل سرانجامی هستند و مدیران مربوطه باید کوشش نمایند ضمن به تکمیل رساندن آن ها ریل گذاری مناسبی برای دولت آینده ایجاد نمایند تا جهت خدمت رسانی به مردم هموار گردد.

تکمیل پروژه های مهم راه سازی به ویژه آزاد راه شیراز اصفهان که در مراحل سرانجامی است و بعلاوه بزرگراه دشت ارژن- تنگ بوالحیات از دیگر مواردی بود که دکتر رحیمی به آن تاکید نمود.

او گفت: موضوع آب از اولویت های استان بوده و تا به امروز طرح های مهمی به بهره برداری رسیده و در روز های آینده هم شاهد بهره برداری طرح آبرسانی به زرین دشت و سد هایقر خواهیم بود.

رحیمی توجه به معیشت مردم را امری ضروری توصیف کرد و گفت: اتخاذ هر تصمیمی باید با در نظر گرفتن نظم و امنیت عمومی جامعه صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1790

به "تصویب احداث 4 نیروگاه در استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب احداث 4 نیروگاه در استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید