ترکیه: در همکاری با اتحادیه اروپا به صورت جدی تجدیدنظر می کنیم

به گزارش هولی، وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه ای با اعتراض به اقدامات اخیر اتحادیه اروپا علیه آنکارا، اظهار داشت که در همکاری با این اتحادیه به صورت جدی تجدیدنظر می نماید.

ترکیه: در همکاری با اتحادیه اروپا به صورت جدی تجدیدنظر می کنیم

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه خاطرنشان کرد که تصمیمات اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا در تعلیق صادرات تسلیحات به ترکیه را رد و محکوم می نماید.

تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته صادرات سلاح به ترکیه را به دلیل عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه تعلیق نموده و همچنین به دنبال اعمال تحریم هایی علیه آنکارا به دلیل فعالیت های حفاری در شرق مدیترانه و سواحل قبرس هستند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: آنکارا به صورت جدی درباره همکاری خود با اتحادیه اروپا در زمینه های به خصوصی تجدید نظر می نماید و این موضوع به دلیل رویکرد غیرقانونی و تبعیض آمیز این اتحادیه است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه خاطرنشان کرد که نگرانی های امنیتی ترکیه در شمال شرق سوریه باید به وسیله راه های سیاسی و دیپلماتیک و نه اقدام نظامی مورد آنالیز قرار بگیرد.

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می نمایند.

ترکیه از هفته ها پیش اعلام نموده بود که میخواهد علیه مناطق شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک منطقه امن ایجاد کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 445

به "ترکیه: در همکاری با اتحادیه اروپا به صورت جدی تجدیدنظر می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: در همکاری با اتحادیه اروپا به صورت جدی تجدیدنظر می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید