اغلب انگلیسی ها چین را قدرتمندتر از آمریکا می دانند

به گزارش هولی، تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می دهد که از نظر مردم این کشور، چین در 50 سال آینده قدرتمندتر از آمریکا خواهد بود

اغلب انگلیسی ها چین را قدرتمندتر از آمریکا می دانند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس تحقیقات موسسه افکارسنجی یوگو، 48 درصد مردم انگلیس، چین و تنها 18 درصد آمریکا را در 50 سال آینده قدرتمندتر از دیگری می دانند. 24 درصد هم اظهار بی اطلاعی و 10 درصد گزینه هیچ کدام را انتخاب نموده اند.

این نظرسنجی در حالی صورت گرفت که تنش ها میان لندن و پکن تحت تاثیر فشارهای کاخ سفید بالا گرفته است.

دولت انگلیس پس از عقب نشینی از مشارکت شرکت چینی هوآوی در طرح راه اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم(G5)، اینک به دنبال خاتمه دادن به مشارکت پکن در طرح 18 میلیارد پوندی نیروگاه هسته ای هینکلی پوینت واقع در منطقه سامرست در سواحل جنوب انگلیس است.

این نیروگاه قرار است 7 مگاوات برق برای 6 میلیون خانه در انگلیس را تامین کند. گفته می گردد که برق فراوری شده از این نیروگاه حدود 7 درصد برق کل انگلیس را به مدت 60 سال تامین خواهد نمود.

روزنامه گاردین چندی پیش گزارش داد که دولت آمریکا در پشت پرده مذاکرات تجاری دوجانبه با انگلیس، به دولت این کشور فشار آورده که در معاملات تجاری بین چین و ایالات متحده یک گزینه را انتخاب کند.

براساس این گزارش، آمریکا تبصره ای را در توافق تجاری با انگلیس برای دوره پسابرگزیت پیشنهاد و لندن هم آن را پذیرفته که در صورت معامله تجاری میان انگلیس و کشور دیگری که آمریکا آن را تائید نکند، واشنگتن حق عقب نشینی از بخش هایی از توافق نامه را داشته باشد.

همچنین گفتمان ضدچینی در حزب حاکم انگلیس بالا گرفته و بعضی از مقام های ارشد حزب محافظه کار خواهان تجدیدنظر دولت در مراودات تجاری و سیاسی با پکن هستند. این درحالیست که براساس داده های آماری، چین پس از اتحادیه اروپا و آمریکا بزرگترین شریک تجاری انگلیس به شمار می رود.

سفیر پکن در لندن چندی پیش در سخنانی درباره پیامدهای رواج دشمنی با چین هشدار داد و توضیح داد که شرکت های تجاری در این کشور به دقت تحولات روابط دو کشور را دنبال می نمایند.

لیو ژیاومینگ خاطر نشان کرد که اقدام اشتباه دولت لندن باعث از بین رفتن اعتماد تجاری و خسارت های جبران ناپذیر مالی خواهد شد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1138

به "اغلب انگلیسی ها چین را قدرتمندتر از آمریکا می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغلب انگلیسی ها چین را قدرتمندتر از آمریکا می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید