افزایش چشمگیر حمایت مردم یونان از حزب سیریزا

به گزارش هولی، خبرنگاران: نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که اگر طی هفته جاری انتخاباتی در یونان برگزار گردد، حدود نیمی از مردم از حزب چپگرای سیریزا به رهبری آلکسیس تسیپراس حمایت خواهند کرد.

افزایش چشمگیر حمایت مردم یونان از حزب سیریزا

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه مترون که امروز شنبه منتشر شده حاکی است، اگر انتخاباتی طی هفته جاری در یونان برگزار گردد، بیش از 47.6 درصد مردم این کشور از حزب سیریزا به رهبری آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان، حمایت خواهند کرد.

این رقم نسبت به حمایت 36.3 درصدی مردم یونان از حزب سیریزا در انتخاباتی که ماه گذشته در این کشور برگزار گردید، با رشد چشمگیری روبرو شده است.

این نظرسنجی اضافه کرد: میزان حمایت مردم یونان از حزب دموکراسی نوین به کمتر از 20.7 درصد کاهش یافته است. در انتخابات ماه گذشته بیش از 27.8 درصد مردم یونان به حزب دموکراسی نوین رای داده بودند.

اجرای اصلاحات اقتصادی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی در چارچوب برنامه یاری اقتصادی 240 میلیارد یورویی، عامل اصلی نارضایتی مردم یونان از حزب دموکراسی نوین بوده است.

این نظرسنجی پس از آن اجرا شده است که دولت جدید یونان با وام دهندگان بین المللی بر سر تمدید 4 ماهه برنامه اعطای یاری اقتصادی، به توافق رسیده است. بیش از دو سوم مردم یونان نیز اعلام نموده اند که از روشی که مقام های این کشور در مذاکره با اتحادیه اروپا در پیش گرفتند، رضایت دارند و 76 درصد یونانی ها نیز تاکید کردند که تاکنون از عملکرد کلی دولت جدید، راضی هستند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 314

به "افزایش چشمگیر حمایت مردم یونان از حزب سیریزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر حمایت مردم یونان از حزب سیریزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید