خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیشتر از خروج یونان به اقتصاد آلمان ضربه می زند

به گزارش هولی، خبرنگاران: یافته های یک تحقیق تازه نشان می دهد که خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا بیشتر از خروج یونان از منطقه یورو به اقتصاد آلمان لطمه وارد خواهد نمود.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیشتر از خروج یونان به اقتصاد آلمان ضربه می زند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که کمتر از 2 هفته به برگزاری انتخابات مجلسی انگلیس فرصت باقی است، نتایج جدیدترین پژوهش مؤسسه اوپن یوروپ حاکی است که احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در زمان تشکیل مجلس جدید پس از انتخابات 7 می (17 اردیبهشت ماه) تنها 17 درصد است.

مایکل وولگموس مدیر مؤسسه اوپن یوروپ در برلین به مقایسه آثار منفی خروج یونان از منطقه یورو و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر اقتصاد آلمان پرداخته است.

وی در مطلبی در نشریه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه نوشت: خروج احتمالی یونان از منطقه یورو تبعات منفی زیادی برای آلمان خواهد داشت و باید یونان را در اتحادیه پولی یورو حفظ کرد ولی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بسیار خطرناک تر خواهد بود. نه تنها انگلیس با پشت سر گذاشتن فرانسه به دومین اقتصاد بزرگ اروپا تبدیل شده و 15 درصد فراوری ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را در اختیار دارد، بلکه طی 20 تا 30 سال آینده، فراوری ناخالص داخلی انگلیس شاید از آلمان نیز بیشتر گردد. فراوری ناخالص داخلی یونان تنها 1.3 درصد کل فراوری ناخالص داخلی اروپا را تشکیل می دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند، وزن قدرت رأی دهی که اکنون به نفع انگلیس و آلمان است، به سوی کشورهایی که از سیاست های حمایتی طرفداری می نمایند و در رأس آنها فرانسه واقع شده است، تغییر خواهد نمود. آلمان یک شریک تجاری مهم را از دست خواهد داد.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 326

به "خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیشتر از خروج یونان به اقتصاد آلمان ضربه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیشتر از خروج یونان به اقتصاد آلمان ضربه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید