آیا درمان سرطان با نیش زنبور صحت دارد؟

به گزارش هولی، زهر زنبور عسل از رشد چندین سلول سرطانی از جمله سرطان خون، کلیه، ریه، کبد، پروستات، مثانه و سلول های سرطان سینه جلوگیری می نماید.

آیا درمان سرطان با نیش زنبور صحت دارد؟

بارها از خواص شگفت انگیز عسل برای سلامتی شنیده ایم حال این بار خواص نیش زنبور قرار است ما را شوکه کند. زهر زنبور عسل از رشد بعضی از سلول های سرطانی در لوله های آزمایشی جلوگیری می نماید. فعال سازی فسفولیپاز A2 به وسیله ملیتین به عنوان مکانیسم اصلی سمی شدن آن برای سلول های سرطانی پیشنهاد شده است. با خواص و مضرات درمانی نیش زنبور در این مطلب از خبرنگاران آشنا شوید.

پیشگیری از سرطان

سلول های بدن بعد از مدت زمانی تعیین به مرور ضعیف شده و از بین می روند و از بدن دفع می شوند. یکی از دلیل های ابتلا به سرطان اختلال یا کندی روند مرگ برنامه ریزی شده سلول ها است. تحقیقات تازه نشان می دهد سم نیش زنبور با تحریک روند مرگ سلول ها و حذف به موقع آن ها از بدن می تواند از ابتلا به سرطان ها در انسان پیشگیری کند.

دریافت سم زنبور به وسیله نیش زنبور یا تزریق سم این حشره می تواند سبب افزایش طول عمر بعضی از مبتلایان به سرطان به ویژه سرطان لنفسیت های خونی و بهبود کیفیت زندگی این افراد گردد.

تحقیقات روی عوارض جانبی نیش زنبور عسل

هرچند این موارد به تمام عوارض جانبی روش درمانی زنبور عسل اشاره نمی نماید، اما در صورت مشاهده یکی از این علائم حتما با پزشک مراجعه کنید.

یک متاآنالیز از 145 نفر نشان داد که تقریبا 30 درصد از افراد عوارض جانبی خفیف یا شدید از درمان با زهر زنبور را تجربه می نمایند. شایع ترین عوارض ناشی از درمان با زهر زنبور عسل، واکنش های آلرژیک موضعی یا سیستمیک است. حتی در بعضی موارد، می تواند سبب واکنش های تهدید نماینده زندگی مانند (آنافیلاکسی) گردد.

نتایج تحقیقات

هنگام استفاده از زنبور های زنده برای درمان، بهبود آن می تواند زمان گیر باشد. زیرا زنبور ها کیسه سمی و شبکه عصبی خود را در محل نیش ترک می نمایند که می تواند به عنوان آنتی ژن برای تحریک واکنش های التهابی عمل کند.

در یک مطالعه دیگر، یک زن 68 ساله به سندرم گیلن-باره مبتلا شد، یک بیماری خود ایمنی که به اعصاب آسیب می رساند؛ و سبب ضعف عضلانی می گردد که با آغاز آن خیلی سریع منجر به فلج شدن فرد می گردد.

خطرات مربوط به نیش زنبور

  • روش های مختلف در استفاده از تراپی نیش زنبور مثل طب سوزنی می تواند عاملی برای ایجاد عوارض جانبی مثل درد و قرمزی باشد.
  • تراپی نیش زنبور بعلاوه می تواند عاملی برای ایجاد عوارض جانبی جدی یا حتی مرگ در افراد مبتلا به آلرژی آنافیلاکسی باشد که تنفس را برای آن ها سخت نموده و ممکن است جان شان را بگیرد.
  • دیگر اثرات منفی و جدی در این تراپی شامل خستگی، کاهش اشتها، درد شدید، خطر خونریزی شدید و استفراغ است. تحقیقات نشان می دهد 29 درصد از افرادی که عوارض جانبی را تجربه کردند، حالت شان بین خفیف تا شدید بوده است. این علائم در اغلب موارد پس از یک تا 2 روز از بین می رود.
  • استفاده از محصولات نیش زنبور به صورت موضعی مانند سرم و مرطوب نماینده، می تواند واکنش های شدید مثل خارش، کهیر و قرمزی را در پی داشته باشد. برای تسکین خارش بدن بعد از دریافت سم نیش زنبور می توان از خمیر ماست و سدر استفاده نمود.

پیشنهاد مطلعه: مطلب کشف حقایقی عجیب درباره دومین مغز بدن را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2161

به "آیا درمان سرطان با نیش زنبور صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا درمان سرطان با نیش زنبور صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید