آشنایی با بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

به گزارش هولی، بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

امروزه کشور مالزی و به خصوص شهر کوالالامپور را به عنوان یکی از مراکز برتر برای تحصیل با کیفیت و زندگی دانشجویی می شناسند. با توجه به هزینه های نسبتا پائین زندگی دانشجویی در این کشور و همچنین موسسات و دانشگاه های معتبر جهانی در بعضی شهرهای آن، زیاد عجیب نیست که شاهد علاقه و اشتیاق دانشجویان بین المللی به تحصیل در مالزی باشیم. دانشگاه های برتر این کشور همچون دانشگاه مالایا، دانشگاه هایی در سطح جهانی هستند که نه تنها می توان در آن ها با فرهنگ آسیای شرقی آشنا شد، بلکه می توان تحصیلی با کیفیت را تجربه کرد. خبرنگاران در ادامه این مطلب، بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل را معرفی خواهد نمود. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

معرفی بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

کوالالامپور | Kuala Lumpur

بدون شک، وقتی به تحصیل در مالزی فکر می کنیم، اولین نامی که به ذهنمان خطور می نماید، شهر کوالالامپور است. این شهر چند دهه است که در هر چیز خوبی، در خط مقدم کشور مالزی واقع شده است. این شهر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی (QS World University Rankings) عنوان یک شهر دانشجویی ارزان قیمت را به خود اختصاص داد. فراهم کردن محیطی نسبتا ارزان قیمت و مقرون به صرفه، که با آموزشی با کیفیت همراه باشد، همیشه یکی از اهداف شهر کوالالامپور بوده است. این شهر یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل است و موسسات و دانشگاه های معتبر زیادی در آن فعالیت می نمایند. برخی از دانشگاه ها، قدمتی چند دهه ای دارند، و برخی دیگر دانشگاه هایی تازه تاسیس هستند. برخی از بهترین دانشگاه های این شهر عبارتند از:

شهرک تحصیلی جوهور | EduCity, Johor

این شهر که در بخش وسیعی از جنوب کشور مالزی گسترده شده و به ساحل ختم می گردد، به خاطر همجواری با کشور سنگاپور محبوبیت زیادی دارد. از پیشوند Edu این شهر، کاملا معین است که اینجا یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل است. این نام فقط یک ادعا نیست و مسئولان جوهور آن را در عمل نیز اثبات نموده اند. در این شهرک دانشجویی، تعداد زیادی از موسسات آموزشی خصوصی و همچنین دانشکده هایی از معتبر ترین دانشگاه های بین المللی وجود دارند. دانشجویان می توانند از بین دوره های گوناگون تحصیلی، از رشته های مدیریت بگیرید تا دوره های پزشکی را در دانشگاه های این شهر انتخاب نمایند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

ایده ساخت یک شهرک آموزشی در سطح آسیا، اولین بار در این مکان اجرا شد. در اینجا مراکز تحقیق و توسعه، خوابگاه های دانشجویی، امکانات تفریحی و ورزشی و … در یک مکان برای دانشجویان دور هم جمع شده اند. شهرک تحصیلی جوهور، مکان امن و آرامیست برای کسانی که قصد دارند مدارج عالی علمی را در مالزی بگذرانند.

سلانگور | Selangor

در حالی کوالامپور با فاصله بهترین مقصد در شهر مالزی است، ولی ایالت سلانگور از نظر علمی و آموزشی، چیزی از این شهر کم ندارد و حتی در برخی موارد از آن پیشی گرفته است. این شهر رقابت تنگاتنگی با کوالالامپور در جذب دانشجویان بین المللی دارد. مسئولان شهر سلانگور مالزی، با ایجاد نوآوری و تزریق اقتصادی در زمینه آموزشی شهر، موجبات توسعه و افزایش موسسات آموزشی معتبر جهانی را در این شهر فراهم نموده اند. موسسات و دانشگاه های زیر، از جمله بهترین دانشگاه ها در شهر سلانگور مالزی هستند:

شهر پتالینگ جایا (PJ) از نظر هزینه در این ایالت سرآمد است. در این شهر آسمان خراش های زیادی وجود دارند که اکثرشان محل زندگی دانشجوهای در حال تحصیل در آن هستند. با هزینه معقولی می توان یک آپارتمان کوچک در این شهر کرایه کرد. سلانگور مالزی هم یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل است.

پنانگ | Penang

مروارید مشرق زمین لقبیست که بر روی پنانگ گذاشته اند. این شهر بیشتر از اینکه به خاطر تحصیل مشهور باشد، به عنوان یک جزیره توریستی فوق العاده زیبا شهرت دارد. در اینجا ترکیبی از مدرنیته و چشم اندازهای طبیعی منحصر به فرد را خواهید دید. پنانگ برای دانشجویانی که می خواهند در کنار تحصیل و اخذ مدرک، تفریحات گسترده ای داشته باشند، شهر مناسبیست. دانشگاه های پنانگ در مکان های مختلف آن پخش شده اند. موسسات آموزشی این جزیره معمولا موسساتی بسیار مدرن هستند که با هزینه زیادی احداث شده اند. برخی از این موسسات عبارتند از:

در روزهای آخر هفته و تعطیلات، پنانگ بسیار شلوغ می گردد و تقریبا در همه خیابان های شهر و سواحل زیبای اطراف آن گردشگران بسیاری در حال تفریح و عبور و مرور هستند. پنانگ یکی از توریستی ترین جزایر در قاره آسیاست و هرساله تعدا زیادی گردشگر از اقصا نقاط جهان برای تفریح و گذران تعطیلات به آن سفر می نمایند.

منبع: afterschool.my

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 362

به "آشنایی با بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید