آخرین شرایط دسترسی دانشگاه ها به وب سرویس اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان

به گزارش هولی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، دسترسی دانشگاه ها به وب سرویس اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان را قبل از ورود به دانشگاه و سرا ها ضروری دانست و گفت: در این راستا مکاتبه ای از سوی رئیس دانشگاه تهران با معاون اول رئیس جمهوری انجام شده است.

آخرین شرایط دسترسی دانشگاه ها به وب سرویس اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه تهران، علیرضا وجهی، معاون دانشجویی و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه یک کشور در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: یافتن راه چاره منطقی و مناسب برای بازگشایی حضوری دانشگاه ها احتیاجمند تشریک مساعی بین مسئولان دانشگاه ها و انتقال تجارب دانشگاه ها به یکدیگر است.

دبیر شورای معاونین دانشجویی دانشگاه های منطقه یک کشور درباره چالش های شروع آموزش حضوری دانشجویان، اضافه کرد: یکی از مهمترین این چالش ها، مسائل بهداشت روان و جسم دانشجویان است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط نو ناشی از کرونا، اظهار کرد: از سال 2020 که با ویروس کرونا روبرو شدیم، یک میلیارد و 600 نفر در سراسر دنیا با مسائل آموزشی روبرو شدند که ناچار بودند خود را با شرایط نو منطبق نمایند. کشورمان هم از سال 1398 با این معضل رو به رو شد که تعطیلی کلاس های حضوری و فعالیت های فرهنگی، ورزشی و برگزاری کلاس های غیرحضوری را در پی داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر شروع ازسرگیری آموزش حضوری، گفت: متأسفانه بیماری کرونا باعث شده که بسیاری از هم وطنان مان عزادار عزیزان شان شوند. این موضوع در کنار مسائل اقتصادی، منجر به افزایش فشار های روحی بر دانشجویان و به تبع آن احتیاج به توجه بیشتر دانشگاه ها به بهداشت و سلامت جسم و روان دانشجویان شده است.

وجهی ضمن تاکید بر الزام تزریق دو دوز واکسن بر اساس پروتکل ابلاغی وزارت علوم، دسترسی دانشگاه ها به وب سرویس اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان را قبل از ورود به دانشگاه و سرا ها ضروری دانست و گفت: در این راستا مکاتبه ای از سوی رئیس دانشگاه تهران با معاون اول رئیس جمهوری انجام شده است و مخبر نیز با نظر مساعد نامه را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع داده اند که امیدواریم به زودی امکان دسترسی دانشگاه ها به اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان فراهم گردد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، با توجه به شرایط اقتصادی دانشگاه ها و تغییرات قیمتی تأمین مواد غذایی و کمبود ظرفیت در سراها، حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم از دانشگاه ها را ضروری برشمرد.

حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز در این نشست، گزارشی از تحقیقات این مرکز درباره مسائل سلامت روان دانشجویان در دوران کرونا و نتایج به دست آمده ارائه کرد.

پیروی تاکید نمود: شناسایی دانشجویان در معرض خطر و پایش سلامت روان دانشجویان بسیار لازم است و باید دانشجویان را تشویق به شرکت در طرح پایش سلامت کرد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اعلام نمود: در بازگشایی دانشگاه ها در سراسر دنیا به این جمع بندی رسیده اند که سلامت روان اولویت اصلی خواهد بود و دسترسی به خدمات سلامت روان باید تسهیل گردد. بعلاوه همه اعضای هیأت علمی و کارکنان باید آموزش ببینند تا در روبروه با مسائل خود و دانشجویان درست عمل نمایند.

پیروی از صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان خواست تا با توجه به حجم مسائل، حمایت بیشتری از دانشگاه ها در راستای سلامت روان دانشجویان صورت پذیرد.

کمبود ظرفیت سرا ها و کلاس ها با توجه به الزام رعایت دستورالعمل های ابلاغی وزارت علوم در صورت بازگشایی یکباره دانشگاه ها، مسائل بودجه تغذیه، عدم امکان دانشگاه ها برای قرنطینه دانشجویان بیمار در سراها، کمبود بودجه برای تأمین خوابگاه های خودگردان و تعمیر سرا ها از جمله دغدغه های مطرح از سوی معاونین بود.

لازم به ذکر است، در این جلسه پس از بحث و گفتگو، معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه یک پیشنهاد کردند که بازگشایی دانشگاه ها به صورت تدریجی و با اولویت تحصیلات تکمیلی صورت پذیرد و آموزش ترکیبی حضوری و مجازی حتی در صورت امکان و موافقت مسئولان تا سال تحصیلی آینده ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1934

به "آخرین شرایط دسترسی دانشگاه ها به وب سرویس اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط دسترسی دانشگاه ها به وب سرویس اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید