یک عضو ارشد دیگر حزب محافظه کار انگلیس کناره گیری کرد

به گزارش هولی، یکی از اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس و وزیر سابق توسعه بین الملل کابینه این کشور، استعفای خود را گفت.

یک عضو ارشد دیگر حزب محافظه کار انگلیس کناره گیری کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روری استوارت یکی از اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس، از عضویت در این حزب کناره گیری کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، استوارت روز آدینه در حساب توئیتری خود نوشت: نمایندگی [مجلس] در حوزه پنریت و بوردر به مدت ده سال برایم افتخاری بود، پس با ناراحتی اعلام می کنم که در انتخابات بعدی شرکت نخواهم کرد و همچنین از حزب محافظه کار کناره گیری کرده ام.

امبر راد که اخیراً از کابینه جانسون و حزب محافظه کار کناره گیری کرده است، در واکنش به این اقدام استوارت در حساب توئیتری خود نوشت، این استعفا زیان بزرگی به [دنیای] سیاست است. یک وزیر و نماینده مجلس برجسته، یکی از قدرتمندترین سخنرانان در مجلس، منظم، شکیبا، متفکر. احساس می کنم او حتماً باز خواهد گشت.

استوارت چند بار در دولت های محافظه کار به عنوان وزیر انتخاب شده بود. او تا پیش از شرکت در رقابت انتخاباتی برای تصاحب ریاست حزب محافظه کار و نخست وزیری بریتانیا در ماه ژوئن امسال میلادی، وزیر امور خارجه بریتانیا در امور توسعه بین الملل بود.

این عضو ارشد حزب محافظه کار، در دوران نمایندگی خود در مجلس، یکی از مخالفان سرسخت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون توافق با بروکسل بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 363

به "یک عضو ارشد دیگر حزب محافظه کار انگلیس کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک عضو ارشد دیگر حزب محافظه کار انگلیس کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید