روسیه دست دوستی دراز کرد

به گزارش هولی، ایرنا نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، برای بهبودی روابط کشورش با اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد.

روسیه دست دوستی دراز کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز آدینه در نشست خبری مشترک با آن لوگه لوگار وزیر امور خارجه اسلوونی با اشاره به ریاست دوره ای این کشور بر اتحادیه اروپا از روز اول ماه جولای سال 2021 گفت: ما به این موضوع توجه نموده و نگرانی عمیق خود در خصوص اقدامات بروکسل (اتحادیه اروپا) در خصوص نابودی همه ساز و کارهای همکاری را بیان کردیم.

وی گفت: ما از این که مواضع اتحادیه اروپا بر اساس حداقل توافق اعضای آن شکل می گیرد و با روینمودهای ضدروسی اقلیت کشورهای این اتحادیه معین می گردد ابراز تاسف کردیم.

وزیر خارجه روسیه گفت: وزیر خارجه اسلوونی مواضع اتحادیه اروپا در موضوعاتی همچون شرایط پیرامون الکسی ناوالنی ، مسائل مربوط به مناقشه شرق اوکراین را بازگو کردو

وی اضافه نمود: ما همچنین درخصوص موضوع شبه جزیره کریمه، شرایط پیرامون بلاروس گفت و گو کردیم. در خصوص این مسائل توضیحات لازم مبتنی بر حقایق و نه اتهامات بی اساس دادیم.

به گفته لاوروف، وزیر خارجه اسلوونی، اولویت های ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال 2021 را بیان کرد.

وزیر خارجه روسیه بر آمادگی کشورش برای بهبودی روابط با اتحادیه اروپا به شرط حقوق یکسان دو طرف و احترام متقابل و توجه متقابل به منافع دو طرف تاکید نمود.

وی توضیح داد: ما آماده ایم روابط با اتحادیه اروپا را با توجه به این اصول و نه اقدامات یکجانبه و پیش شرط های طرف اروپایی توسعه دهیم.

لاوروف چندی پیش بیان کرد که چارچوب روابط روسیه و اتحادیه اروپا از بین رفته و بروکسل مسوول شرایط پیش آمده است.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا از سال 2014 پس از روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین پرتنش شده است.

اتحادیه اروپا برای مجازات روسیه بخاطر الحاق منطقه کریمه به خاک خود و حمایت از روس تبارها در منطقه دونباس در شرق اوکراین چندین بسته تحریمی در خصوص روسیه وضع نموده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1676

به "روسیه دست دوستی دراز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه دست دوستی دراز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید