کرونا چه بر سر اروپا آورده است؛ برشی کوتاه

به گزارش هولی، کرونا راه خود را به اروپا باز نموده است. حال این قاره به تکاپو افتاده است. اینها بخش کوچکی از گزارش اروپای دوران کرونایی است.

کرونا چه بر سر اروپا آورده است؛ برشی کوتاه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، یورونیوز در بخشی از گزارش هایش مرتبط با کرونا در اروپا چنین گزارش داده است:

  • آخرین آمار مبتلایان و کشته شدگان ویروس کرونا در دنیا
  • افزایش شمار قربانیان و تعطیلی کلیه مراکز آموزشی در فرانسه

دولت فرانسه روز پنجشنبه از افزوده شده 13 مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا اطلاع داد.

به گزارش وزارت بهداشت فرانسه، طی 24 ساعت گذشته 600 مورد جدید ابتلا به ویروس در این کشور ثبت شده که از میان این افراد 129 نفر تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار گرفته اند.

با احتساب آمار جدید ارائه شده از سوی دولت فرانسه شمار قربانیان بیماری کوید-19 تا شامگاه روز پنجشنبه دوازدهم مارس به 61 نفر افزایش می یابد.

بهشمار تازه مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در فرانسه روز پنجشنبه بسیار دیرهنگام و همزمان با نطق تلویزیونی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور اعلام شد.

آقای ماکرون در این سخنرانی که وعده آن از دو روز پیش داده شده بود شیوع ویروس کرونا را به عنوان شدیدترین بحران بهداشتی کشورش طی یک قرن گذشته معرفی و تاکید نمود که کلیه مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

  • ماکرون: فرانسه با خطرناک ترین بحران بهداشتی یک قرن اخیر روبرو است

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت این کشور با خطرناک ترین بحران بهداشتی یک قرن اخیر روبرو است.

  • مکرون: شیوع کرونا وخیم ترین بحران بهداشتی فرانسه است | به هر قیمتی جان مردم را نجات خواهیم داد

وی تاکید نمود که اولویت اول فرانسه در شرایط کنونی حفاظت از جان افراد آسیب پذیر است. امانوئل ماکرون از تمامی افراد بالای 70 سال، مبتلایان به بیماری های دیابت و سرطان و چاقی مفرط خواست تا حد ممکن از خانه های خود خارج نشوند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید نمود که انتخابات شهرداری ها که قرار است دور اول آن روز یکشنبه برگزار گردد به تعویق نخواهد افتاد.

ماکرون در بخش دیگری از سخنانش گفت که تمامی مهد کودک ها، مدارس، دبیرستان ها و دانشگاه ها از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند شد.

آستانه سازگاری جغرافیایی با کرونا | کرونا 4 کشور را به عنوان وطن برگزید | مراقب باشیم دچار عزای ملی نشویم

  • ثبت اولین مورد فوت به دلیل ابتلا به کرونا در نروژ

مقامات نروژ روز پنجشنبه گفتند که یکی از افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده است.

مسئولان نروژی هویت اولین قربانی بیماری کووید 19 در نروژ را فاش نکردند اما از او به عنوان یک فرد مسن یاد کردند.

تا به امروز 734 نفر در نروژ به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

  • دورکاری بعضی کارکنان کمسسیون اروپا

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه گفت که به دلیل شرایط ویژه ناشی از انتشار ویروس کرونا در قاره سبز تصمیم گرفته است تا زمینه دورکاری را برای بعضی از کارکنان این نهاد فراهم کند.

در نامه ای که به امضای اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا رسیده تصریح شده است که کارکنان غیر ضروری این نهاد از روز دوشنبه آینده به صورت دورکاری به همکاری خود ادامه می دهند.

  • کرونا به مجلس اروپا و دفتر مکرون رسید

در این نامه همچنین آمده است که کارکنان بخش های اصلی کمسیون اروپا به صورت حضوری به فعالیت ادامه خواهند داد. رئیس کمیسیون اروپا وعده داده است که تدابیر ویژه ای برای پیشگیری و حفاظت از اعضای این نهاد در قبال شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته گردد.

حدود 9 هزار کارمند کمیسیون اروپا، معادل یک سوم کارکنان این نهاد پیش از این دورکاری را شروع نموده بودند

  • افزایش چشمگیر شمار قربانیان کرونا در ایتالیا و جهش چشمگیر بیماری در اروپا

آخرین گزارش ها از 189 مورد مرگ جدید ناشی از کرونا در ایتالیا حکایت دارد. بدین ترتیب شمار قربانیان ویروس در این کشور به 1 هزار و 16 مورد افزایش پیدا نموده است.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا نیز در ایتالیا روز پنجشنبه با جهش 2651 موردی به 15 هزار و 113 نفر افزایش پیدا کرد.

  • ایتالیا کامل قرنطینه شد | جزئیات دستور نخست وزیر ایتالیا

این در حالی است که در اسپانیا 31 مورد و در آلمان 2 مورد جدید به قربانیان ویروس کرونا افزوده شده است.

  • درس هایی از مرگبارترین بیماری تاریخ برای مبارزه با کرونا

در آلمان با افزایش 536 موردی مبتلایان به ویروس کرونا تعداد موارد ابتلا به این ویروس تا شامگاه پنجشنبه به 2 هزار و 502 مورد افزایش پیدا نموده است.

  • رشد تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان
  • بیش از 3 هزار ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی در اسپانیا شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور از مرز سه هزار نفر عبور نموده است.

بر این اساس با افزوده شدن 782 مورد جدید ابتلا در روز پنجشنبه دوازدهم مارس تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا شامگاه همین روز به 3 هزار و 59 مورد افزایش پیدا کرد.

تعداد قربانیان این ویروس در اسپانیا نیز روز پنجشنبه با افزایش 31 موردی به 86 نفر رسیده است.

  • شوک بزرگ بازیکن رئال به باشگاه؛ لالیگا تعطیل و تمام مادریدی ها قرنطینه شدند

از سوی دیگر دولت اسپانیا روز پنجشنبه برای تدوین و اجرایی کردن طرحی اضطراری جهت مقابله با تبعات مالی انتشار ویروس نشستی فوق العاده برگزار کرد.

  • جمهوری چک مرزهای خود را به روی مسافران پانزده کشور اروپایی می بندد

جمهوری چک روز پنجشنبه با اعلام شرایط فوق العاده 30 روزه گفت که مرزهای خود را به روی مسافران پانزده کشور واقع در مناطق پر خطر از جمله کشورهای آلمان، فرانسه و بریتانیا می بندد.

آندری بابیس، نخست وزیر جمهوری چک با اعلام این مطلب همچنین توضیح داد که شهفرایندان کشورش نیز از ورود به این مناطق پر خطر از حیث شیوع ویروس کرونا منع شده اند. مقامات این کشور اروپایی پیش از این از بسته شدن موقت کلیه مدارس، دانشگاه ها، سالن های تاتر و سینما اطلاع داده و هرگونه اجتماع بیش از 100 نفر را ممنوع اعلام نموده بودند.

لازم به ذکر است که در جمهوری چک تا به امروز 96 مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

  • افت قابل ملاحظه ارزش سهام در بازارهای بورس دنیا

بازارهای بورس دنیا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با افت قابل ملاحظه ای روبرو شدند. بر اساس آخرین گزارش ها، بازار بورس نیویورک که از آن به عنوان بزرگترین بازار داد و ستد بورس و اوراق بهادار نام برده می گردد روز پنجشنبه در شروع روز کاری خود با کاهش ارزش شاخص های مهم همراه بوده است.

این فرایند به اعتقاد تحلیل گران ناشی از گسترش ویروس کرونا در اروپا و افزایش شمار مبتلایان و قربانیان این ویروس در ایالات متحده و نیز صدور فرمان جدید مهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر وضع محدودیت یک ماهه برای ورود مسافران از حوزه شنگن به این کشور است.

تازه ترین گزارش ها در این خصوص حکایت از آن دارد که دو شاخص مهم وال استریت یعنی داوجونز و نزدک هر یک روز پنجشنبه به ترتیب با 7.9 و 6.6 درصد افت روبرو بوده اند.

بر اساس این گزارش ارزش سهام در بازارهای بورس مهم اروپایی از جمله بازار پاریس، فرانکفورت و مادرید تا ساعت 14 بعد از ظهر روز پنجشنبه دست کم 10 درصد کاهش پیدا نموده است.

  • رئال مادرید قرنطینه شد

باشگاه رئال مادرید از بازیکنان تیم بسکتبال و فوتبال این تیم خواسته است که در قرنطینه قرار گیرند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که آزمایش کرونای یکی از بازیکنان بسکتبال این تیم مثبت گزارش شد.

بازیکنان تیم فوتبال و بسکتبال این باشگاه از تجهیزات تمرینی و آموزشی یکسانی استفاده می نمایند.

همزمان مسئولان لیگ اسپانیا گفتند که بازی های لالیگا به مدت حداقل 14 روز تعلیق می شوند.

  • وزیر برابری اسپانیا به کرونا مبتلا شد

دولت اسپانیا گفت نتایج آزمایش کرونای ایرنه مونترو، وزیر برابری اسپانیا مثبت است و وی به بیماری کووید-19 مبتلا شده است.

با این حال مقام های اسپانیایی حال وی را مناسب گزارش نموده اند و قرار شده است که از تمام اعضای کابینه تست کرونا گرفته گردد.

دولت اسپانیا همچنین گفت که پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور از امروز تمام جلسات خود را به وسیله ویدئو کنفرانس تشکیل می دهد.

پابلو ایگلسیاس، همسر خانم مونترو که معاون نخست وزیر نیز هست، قرنطینه شد.

پیش از این اعلام شده بود که وزیر فرهنگ فرانسه و معاون وزیر بهداشت بریتانیا نیز به کرونا مبتلا شده اند.

ایرنه مونترو وزیر برابری اسپانیا به همراه همسرش پابلو ایگلسیاس که معاون نخست وزیر این است، هر دو قرنطینه شده اند

  • ایتالیا دستور تعطیلی مغازه ها، بارها و رستوران ها را صادر کرد

دولت ایتالیا دستور تعطیلی مغازه ها، بارها و رستوران ها در سراسر کشور را صادر کرد. این تصمیم پس از افزایش تلفات ویروس کرونا در این کشور به 827 نفر تا بعدازظهر روز گذشته اتخاذ شده است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با اعلام این تصمیم گفت تنها فروشگاه های کالاهای اساسی و داروخانه ها اجازه فعالیت دارند.

  • استرالیا 11.4 میلیارد دلار برای مقابله با کرونا اختصاص می دهد

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا از یک طرح محرک مالی 11.4 میلیارد دلاری برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور رونمایی کرد.

این طرح شامل یارانه های دستمزد و پرداخت های نقدی برای مشاغل کوچک است که در اثر شیوع ویروس کرونا کسب و کار آن ها دچار مشکل می گردد.

موریسون در یک نشست خبری گفت: استرالیا از چالش دنیای ویروس کرونا در امان نیست اما ما پیش از این اقداماتی را برای آمادگی در مقابل این بحران انجام داده ایم.

وزارت بهداشت استرالیا تعداد افراد آلود به ویروس کرونا در این کشور را 126 نفر گزارش نموده است. 3 نفر نیز در اثر ابتلا به کووید-19 در این کشور جان باخته اند.

  • سفر از اروپا به آمریکا ممنوع؛ به جز برای بریتانیایی ها

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در یک نطق تلویزیونی زنده، گفت که ورود مسافران از اروپا به آمریکا به مدت یک ماه ممنوع می گردد. مسافران بریتانیایی مشمول محدودیت های اعلام شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا، نمی شوند.

این ممنوعیت قرار است از نیمه شب آدینه 13 مارس (23 اسفند) اعمال گردد.

  • در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا، شرکت های بزرگ اروپایی سفر کاری را برای صدها هزار کارمند خود ممنوع گفتند.

شرکت نستله، بزرگترین شرکت تولیدی مواد غذایی دنیا در سوئیس، روز پنجشنبه 12 مارس (22 اسفند) گفت از 291 هزار کارمندش خواسته است تا اواسط مارس از سفر تجاری خودداری نمایند. سخنگوی این شرکت همچنین گفته است: سفرهای داخلی باید حتی المقدور با روش های ارتباطی جانشین جایگزین شوند.

شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی لورئال هم گفته است به عنوان یک اقدام احتیاطی تمام سفرهای تجاری خود را تا سرانجام ماه مارس متوقف خواهد نمود.

شرکت بزرگ مواد غذایی یونیلیور نیز تصمیم گرفته تمامی سفرها به کشورهای آلوده به ویروس کرونا را متوقف کند.

نستله، لورئال و یونیلیور در مجموع 532 هزار کارمند در سراسر دنیا دارند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز به سهامداران خود اعلام نموده است نمی تواند عدد دقیقی برای سود سال 2020 به آنها بدهد. سهام این شرکت طی هفته گذشته 24 درصد سقوط کرد.

نهاد مسافرتی تجارت دنیای مستقر در واشنگتن گفته است شیوع ویروس کرونا و لغو سفرها، ماهانه ضرری 46 میلیارد دلاری را متوجه صنعت هوایی و مسافرتی نموده است.

ویروس کرونا که برای اولین بار از شهر ووهان چین شیوع یافت تا کنون بیش از 126 هزار نفر را در دنیا مبتلا نموده و جان دستکم 4600 نفر را گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 898

به "کرونا چه بر سر اروپا آورده است؛ برشی کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چه بر سر اروپا آورده است؛ برشی کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید