ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان معرفی شدند!

به گزارش هولی، ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان

خیلی از افرادی که در حال تحصیل هستند و یا تحصیلات عالیه خود را به اتمام رسانده اند در پی این مسئله اند که برای پیشرفت بیشتر و فراوری علم، ادامه تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهند. با توجه به این که بسیاری از شهرها در سراسر جهان وجود دارند که برای ادامه تحصیل شرایط مساعدتری نسبت به بقیه شهرهای جهان هم از نظر درجه اعتبار علمی و هم از نظر هزینه های زندگی دانشجویی دارند اما تا به حال فکر نموده اید که کدام یک از این شهرها از نظر میزان هزینه نهایی برای یک دانشجو، گران تر و ارزان تر هستند؟ امروز ما در خبرنگاران می خواهیم تا به اتفاق شما، با ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان را شناخته و با آن ها آشنا شویم پس، در ادامه با ما همراه باشید.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان معرفی شدند!

در زمینه ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان به گزارش یکی از معتبرترین وب سایت های بین المللی در سراسر جهان که در زمینه معاملات مسکن و همچنین اجاره آن ها مخصوصا به افراد غیر بومی در سطح جهانی فعالیت می نماید، ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان معرفی شدند! بر اساس لیستی که وب سایت بین المللی Nestpic چندی پیش منتشر کرده است، تحلیل گران این وب سایت یک نمودار تعیین و معلوم برای با الگوریتم هایی که از طریق به روزترین اِلمان های تاثیرگذار در خرید و اجاره مسکن در بیشتر شهرهای جهان وجود دارد، تنظیم کرده و گران ترین و ارزان ترین شهرهای جهان برای اجاره مسکن مخصوصا در بین دانشجوها را معرفی کرده اند.

بر اساس گفته تحلیل گران این وب سایت، معیارهایی که در انتخاب این شهرها به عنوان ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان عوامل تاثیرگذاری در تصمیم گیری متقاضیان برای انتخاب یک شهر، مواردی هستند که بر هزینه کلی زندگی یک دانشجو و شرایط او در طول دوران تحصیلی او تاثیر می گذارند.

البته باید در این زمینه این نکته را بدانید که این لیست را وب سایت علمی و دانشجویی timeshighereducation مجددا مورد آنالیز قرار داده، موارد تاثیرگذار دیگری همچون: شهریه دانشجویی، اجاره بهای مسکن، هزینه حمل و نقل عمومی، هزینه مواد غذایی، هزینه انرژی، هزینه حق اشتراک اینترنت و همچنین بهای تلفن را دخالت داده است. بر اساس این لیست و دخالت تمامی عواملی که برای شما نام بردیم، شهرهای بوستون و نیویورک که دارای شرایطی تقریبا یکسان هستند و با اختلافی کم در صندلی اول و دوم در این لیست از نظر گران ترین شهرها از نظر هزینه های دانشجویی قرار گرفته اند.

بر اساس نتیجه آنالیز دیگر موارد تاثیرگذار و همچنین شهریه ای که با کمترین میانگین 600 دلار آمریکایی در طول یک ترم 6 ماهه هزینه اش می گردد، این دو شهر از گران ترین شهرهای دانشجویی در سراسر جهان معرفی شده اند. از طرفی دیگر، شهر آلباسته در اسپانیا با هزینه ای نزدیک به 100 دلار آمریکا به عنوان ارزان ترین شهر دانشجویی در سراسر جهان معرفی شده است. در ستون گران ترین شهرهای جهان بعد از شهرهای بوستون و نیویورک، شهر لندن پایتخت کشور انگلیس در صندلی دوم قرار گرفته است. پس از شهر لندن، شهر سیدنی در کشور استرالیا در صندلی بعدی قرار می گیرد.

سیاتل، پروویدنس، سن دیه گو در رده های بعدی قرار گرفته اند. بعد از این دانشگاه ها، دیگر مراکز علمی و بسیار معروف جهان همچون دانشگاه های آکسفورد، دوبلین و کمبریج در در رده های بعدی این لیست قرار گرفته اند. درباره تحصیل در کشوری همچون انگلیس در زمینه تحصیلات دانشگاهی نکته ای که وجود دارد این است که علاوه بر شهریه های سنگین دانشگاهی مهم ترین عامل در گران شدن تحصیل در این کشور است و باقی هزینه ها، در نسبت معقولی به نسبت هزینه های زندگی دانشجویی قرار گرفته اند. در رتبه دهم گران ترین دانشگاه های جهان برای تحصیل نیز شهر لس آنجلس قرار گرفته است.

البته بر اساس این لیست، هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای کمبریج و لس آنجلس در شرایطی یکسان هستند. شهرهای دیگری که در رتبه بندی این سایت قرار گرفته اند، شهر پاریس در کشور فرانسه است که در زمره یکی از گران ترین شهرهای جهان از نظر هزینه های کلی دانشجویی است. البته در فرانسه، نام شهری همچون دیژون که در قسمت شرقی این کشور قرار گرفته، در میان ارزان ترین شهرهای دانشجویی جهان واقع شده است. پس از شهرهای فرانسه، زوریخ و بعضی دیگر از شهرهای کشور سوئیس هم به این لیست اضافه می شوند.

البته درباره سوئیس و شهرهایش این نکته مهم وجود دارد که هزینه تحصیل به تنهایی باعث نشده است که شهرهای این کشور در این لیست قرار بگیرند بلکه عوامل دیگری همچون هزینه های کلی زندگی دانشجویی در این کشور که بسیار بالا است، بسیار تاثیر گذار شناخته شده اند.

در ادامه بیایید تا آنالیز کنیم و ببینیم که در ادامه لیست ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان به جز شهر آلباسته در اسپانیا دیگر کدام شهرهای جهان در لیست ارزان ترین شهرهای جهان برای تحصیل قرار می گیرند. در رتبه های بعدی، شهر ژوهانسبورگ در کشور آفریقای جنوبی، شهر سنگاپور در کشور سنگاپور، شهر مورسیا در کشور اسپانیا، شهر گرانادا در کشور اسپانیا، شهر تالاهاسه، شهر آتن و کلمبیا در آمریکا، شهر آلکالا دِ هنارس در اسپاینیا و در آخر شهر دربی در کشور انگلیس قرار گرفته است.

نکاتی درباره ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان

  • در معرفی ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان درباره کشور فرانسه گفتیم. درباره فرانسه و شرایط هزینه های تحصیلی در این کشور وجود دارد که دانستن آن ممکن است برای شما جالب باشد. ن اتحادیه ملی دانشجویان فرانسه که Unef نام دارد، نسبت به افزایش هزینه های دانشجویی در این کشور هشدار داده است و شرایط هزینه ها را برای دانشجویان نگران نماینده خوانده است. بخش مهم این افزایش هزینه ها به دلیل افزایش اجاره بهای مسکن های دانشجویی در فرانسه است که بیش از 50 درصد از کل هزینه های دانشجویان را تشکیل می دهد و باعث بروز نگرانی بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل در فرانسه شده است. همچنین، افزایش هزینه های حمل و نقل عمومی در افزایش اسن هزینه ها تاثیرگذار است زیرا دانشجویان این کشور سالانه باید دست کم به صورت میانگین 300 یورو را به استفاده از کارت های اشتراک حمل و نقل عمومی اختصاص دهند.
  • آلباسته (Province of Albacete) یکی از استان های کشور اسپانیا است که در جنوب این کشور و در بخش کاستیا لامانچا قرار گرفته است. در حال حاضر جمعیت این استان در حدود 600 هزار نفر است و مرکز آن نیز شهر آلباسته است.
  • با این که کشور سوئیس از نظر رفاه اجتماعی در رتبه دوم قرار گرفته است و با کمترین میزان جرم در زمره امن ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. به همین خاطر، تحصیل در کشور سوئیس به دلیل وجود شاخص های رفاه اجتماعی در سطح بالا، آرزوی بسیاری از افرادی است که قصد ادامه تحصیل را در هر کجای جهان دارند، می باشد. جالب است بدانید که کشور سوئیس تنایل بسیار زیادی برای جذب دانشجویان را در خارج از کشور دارد و 21 درصد دانشجویانی که در این کشور در حال تحصیل هستند ،خارجی اند.
  • سیستم آموزشی استرالیا به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی از سیستم آموزشی انگلستان الگوبرداری می نماید. همچنین، استرالیا فرصت های آموزشی منحصر به فردی ارائه می دهد که به سادگی در سایر سیستم های آموزش عالی در جهان موجود نیست. در این راستا، 250 هزار دانشجوی بین المللی در استرالیا تحصیل می نمایند و این آمار استرالیا را به چهارمین کشور محبوب برای تحصیل در خارج از کشور برای بیشتر دانشجویان در سراسر جهان تبدیل کرده است.
  • کشور فرانسه در هر سال بیش از 23 در صد از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت کیفیت آموزش های ارائه شده و مدارک اعطا شده را زیر نظر دارد. از طرفی، دانشگاه های فرانسه در رتبه بندی های مختلف جهانی همیشه در لیست برترین دانشگاه ها قرار گرفته اند. علاوه بر این، تحصیل رایگان در فرانسه نیز یکی از عوامل مهمی است که این کشور را به یکی از مقصدهای محبوب علاقه مندان به تحصیل در خارج کرده است.
  • ادامه تحصیل در انگلیس در مدارس انگلستان تا تحصیل در دوره لیسانس در انگلستان و تحصیل در دوره فوق لیسانس در انگلستان مورد توجه مشتاقان به تحصیل در خارج در سرتاسر جهان است. تحصیل در انگلستان به زبان انگلیسی در کالج های انگلستان و هم در دوره های دانشگاهی ممکن است. انگلستان و بریتانیا از جوانب مختلفی در زمینه تحصیلات حرف زیادی برای گفتن دارند. تحصیل در انگلستان در زمینه های مهندسی، علوم و هنر و پزشکی، مدیریت و دیگر رشته ها به کلیه متقاضیان تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان پیشنهاد می گردد. اعتبار دانشگاه های انگلستان در جهان باعث می گردد این کشور مانند آهنربا دانشجویان خارجی را به خود جذب کند. انگلستان با داشتن تنها 1 درصد جمعیت جهان دارای 8 درصد فراوری علم در سراسر جهان است. در حال حاضر بیش از 600 هزار دانشجوی بین المللی در انگلستان در حال تحصیل هستند.

منبع: timeshighereducation.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 992

به "ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان معرفی شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین و گران ترین شهرهای دانشجویی جهان معرفی شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید