چگونه در طول سفر سالم غذا بخوریم؟

به گزارش هولی، در حین سفر سالم غذا خوردن به عملی چالش برانگیز تبدیل می شود و برای کسانی که دائم در سفر هستند عدم رعایت آن پیامدهای جدی در پی دارد. با خبرنگاران همراه شوید تا نکاتی درباره تغذیه سالم در سفر بخوانید.

چگونه در طول سفر سالم غذا بخوریم؟

ساعت 4 صبح ساعت کوکی زنگ می زند و از تخت خواب بیرون می آیید. چیزی نمی خورید زیرا معده تان هنوز برای غذا خوردن آماده نیست. تا فرودگاه 2 ساعت راه است. به هنگام پرواز استرس ناشی از گرسنگی می تواند از طریق ساندویچی آماده تهیه شده از رستورانی در نزدیکی و یا خوراکی ای از قسمت کلاس تجاری هواپیما برطرف شود.

در حین پرواز به فعالیت های مختلفی مانند تلاش برای خوابیدن، آماده کردن خود و غذا خوردن مشغول هستید. ممکن است زیاد گرسنه نباشید اما به دلیل این که این غذا مجانی است آن را میل خواهید کرد.

در طول سفر کاری پنج روزه خود، ترکیب کم خوابی، پرواز زدگی، شام های کاری و بوفه های هتل هر برنامه دقیقی برای حفظ عادات غذایی خانگی را نابود می کند. علاوه بر خستگی اجتناب ناپذیر، ناخوش و نفخ کرده به خانه بازمی گشت.

به دنیای سفر حرفه ای خوش آمدید. در پشت پرده سفرهای پر زرق وبرق و رایگان کاری حقیقتی نهفته است: حجم بهم ریخته ای از غذاهای بدون برنامه و وسوسه انگیز.

لیسا درایر به CNN می گوید :

تحقیقات نشان داده است کسانی که مدت دو هفته در ماه یا بیشتر به سفرهای کاری می فرایند نرخ چاقی بیشتری نسبت به کسانی که کمتر سفر می کنند، دارند.

حتی کسانی که بیشتر از بقیه به سلامت تغذیشان در سفر اهمیت می دهند در تلاش اند تا در حین سفر بر رفتار غذایی سالم پایبند بمانند.

آماده راهی سفر شوید

مشاور تغذیه، سیان پرتر، سخنگوی جامعه رژیم غذایی بریتانیا می گوید که نه و همچنان پافشاری می کند که امید وجود دارد. پرتر به افرادی که دائم در سفر هستند برای مدیریت تغذیه شان مشاوره می دهد.

پرتر می گوید:

من خودم شخصا با یک مدیر فروش همیشه در سفر ازدواج کرده ام.

و می خندد و می گوید که:

بنابراین آنچه که می دانم در زندگی شخصی ام نیز در جریان است.

پرتر اشاره می کند که آماده بودن نکته اصلی است. مسافران باید خوراکی خود را به همراه داشته باشند تا با خوردنی های مضر در مسیرشان وسوسه نشوند.

میوه به همراه داشته باشید، مرکبات برای سفر مناسب هستند. اطلاع یابید که چه چیزهایی را با خود می توانید ببرید. در کیف یا ماشین تان شما باید همیشه چیزهایی مانند بادام را هم جای دهید.

درایر بر توصیه پرتر صحه می گذارد:

من همیشه می گویم اگر در برنامه ریزی پیروز نشوید در واقع برای پیروز نشدن برنامه ریزی کرده اید، یکی از مهم ترین کارهایی که در این باره می توانید انجام دهید این است که همیشه خوراکی همراه خود داشته باشید.

دریابید که چه چیزی را به عنوان اسنکی سالم با خود می برید و چه چیزهایی را می توانید به هنگام پرواز با خود حمل کنید. علاوه بر میوه ها از سبزیجات استفاده کنید.

غذای هواپیما همیشه سالم نیست

غذای هواپیما حتی در کلاس تجاری هم ارزش غذایی مناسبی ندارد و پژوهشی در سال 2015 نشان داده که اغلب هواپیمایی های آمریکا به ندرت در منوی غذای خود گزینه های کم کالری دارند.

پرتر نمی گوید که کلا از غذاهای هواپیمایی صرف نظر کنید بلکه پیشنهاد می کند که برنامه غذایی عادی و سالم خود را ادامه دهید.

پرتر می گوید:

وقتی کسانی مقابل چشمان شما غذا می خورد بسیار وسوسه می شوید، در صورتی که شما هم همزمان مشغول غذا خوردن باشید مسئله ای پیش نمی آید اما مشکل در این است که ممکن است آن فرد علاوه بر خوردن آن غذا شام هم بخورد.

همچنین در نظر داشته باشید که مداوم آب به بدنتان برسد.

در برخی افراد استرس سفر باعث می شود که اشتهای خود را از دست بدهند اما پرتر در مورد غذا نخوردن در یک بازه زمانی طولانی هشدار می دهد. به دلیل این که هنگامی که وقت غذا خوردن برسد ممکن است بیش از حد بخورید.

بیرون غذا خوردن را کنترل کنید

در زندگی روزمره، اغلب مردم به صورت مداوم بیرون غذا نمی خورند، اما در یک سفر کاری ممکن است هر روز بیرون غذا بخورند.

وسوسه می شوید که خودتان را به غذا خوردن در رستورانی دعوت کنید اما پرتر با این حالت ذهنی مخالفت می کند.

اگر آگاهی دارید که می خواهید برای شامی کاری به رستوران بروید سعی کنید در طول روز کمتر غذا بخورید. سعی کنید تنها به یک مورد غذا بسنده کنید و در کنارش سالادی گیاهی سفارش بدهید. اگر دسر میل دارید سعی کنید بدون خامه یا میوه ای سفارش بدهید.

به حجم غذایی که در جاهایی مانند آمریکا سرو می شود دقت کنید. بیشترین اندازه گوشت قرمزی که در طول هفته باید مصرف کنید 500 گرم است و اگر برای شام یک استیک 8 اونسی سفارش دهید وزنی حدود 250 گرم خواهد داشت. این بدین معنی است که اگر یکی دوبار در هفته استیک بخورید تمامی نیاز گوشت قرمز شما برطرف می شود.

سیان می گوید که مسافران نباید از مدعی بودن در رستوران هراس داشته باشند. او تاکید می کند: شما مشتری هستید.

آیا می خواهید غذایتان به نحوی خاص پخته شود یا به جای سیب زمینی سرخ کرده سبزیجات دریافت کنید؟ از گفتن آن نترسید. نباید وسوسه شوید که بیش از حد نان بخورید.

از نان و کره و چیزهایی مانند نان سیر پرهیز کنید و بخواهید سس هایی را برایتان به صورت جداگانه سرو کنند.

درایر در مورد سالادها هشدار می دهد که در هر جایی ممکن است به نحوی ویژه سرو شود؛ شما باید سالادی کم کالری سفارش بدهید که شامل کاهو، سبزیجات و پوشیده از سس کم چرب باشد.

صبحانه را سالم میل کنید

سلف سرویس همیشه وسوسه برانگیز است. از مصرف زیاد نان پرهیز کنید.

می گویند که صبحانه مهم ترین وعده غذایی است در نتیجه مسافران نباید از این وعده غافل شوند حتی اگر ساعت درونی آن ها از حالت عادی خارج شده باشد. باید در برابر وسوسه بوفه هتل ها مقاومت کرد.

بسیار مهم است که پروتئین مصرف کنید و خوراکی هایی مانند تخم مرغ و قارچ انتخاب کنید. سعی کنید از میوه ها استفاده کنید و از مصرف بیش از حد غلات شیرین بپرهیزید. در عوض می توانید از غلات کامل استفاده کنید. هنگامی که پروتئین قسمت بزرگی از وعده غذایی شما را تشکیل دهد دیگر تمایلی به مصرف مداوم خوراکی نخواهید داشت.

متخصصان درباره مصرف بیش از حد اسپرسو هشدار می دهند. کافئین می تواند برای پرواز زدگی مفید باشد، اما باید از نوشیدن بیش از 3 الی 5 فنجان چای یا قهوه در روز پرهیز کنید. به کافئین وابسته نشوید.

اگر احساس خستگی می کنید سیان خوردن کربوهیدرات را در قنادی توصیه می کند: بهتر است که یک ساندویچ غلات کامل را به جای مارس بار (نوعی شکلات) مصرف کنید در غیر این صورت فقط قند می خورید.

روانشناسی تغذیه

برای کسانی که به غذا خوردن با خانواده یا دوستان عادت دارند، غذا خوردن به تنهایی در هتل مسئله ای اساسی است. دل شان برای محبوب تنگ می شود و احساس تنهایی می کنند. ولی پرتر درباره غذا خوردن به عنوان جبرانی برای این تنهایی هشدار می دهد:

به دلیل این که شما ناگهان شب های خود را هم در محیط کاری سپری می کنید، بسیاری از مردم به غذا به عنوان نوعی جبران می نگرند. آنها شاید بپندارند که رایگان غذا می خورند و به خاطر شرایطی سختی که تحمل می کنند حق دارند چیپس یا پودینگ بخورند.

بهتر است به جایزه ای بیندیشید که ارتباطی با غذا ندارد. در عوض می توانید هتلی استخردار رزرو کنید و در آنجا خستگی در کنید. چیزی به غیر از غذا برای انجام دادن بیابید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2008

به "چگونه در طول سفر سالم غذا بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در طول سفر سالم غذا بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید