چرا بایدن پاسخ تماس روسیه را نداد؟

به گزارش هولی، اکنون انتظار می رود که مواضع کاخ سفید در خصوص کرملین و در خصوص مسائل حقوق بشر و سیاست خارجی را در مقایسه با دوران ترامپ سخت تر کند.

چرا بایدن پاسخ تماس روسیه را نداد؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سرگئی ریابکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: روسیه باتوجه به تجربه بسیار منفی تماس با تیم رئیس جمهوری آمریکا در سال 2016 که اتهاماتی را متوجه روسیه کرد هنوز تماسی با تیم بایدن برقرار ننموده است و منتظر اعلام رسمی نتایج انتخابات آمریکا بعد از آنالیز شکایات است.

ریابکوف در واکنش به پرسش دیگری در خصوص تاخیر در انتقال قدرت در آمریکا، با بیان اینکه این مساله به روسیه ارتباطی ندارد، به بی تفاوتی مسکو نسبت به این مساله اشاره نمود و گفت: ما به این موضوع همانند تغییر آب و هوا در بیرون می نگریم.

در حالی که تعدادی از رهبران دنیا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته اند، مقامات روسی گفته اند که منتظر نتایج رسمی نهایی انتخابات خواهند ماند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، پیشتر در پاسخ به این سوال که چرا ولادیمیر پوتین، پیروزی انتخابات در سال 2016، نامزد جمهوری خواه، دونالد ترامپ را بلافاصله پس از رای گیری به وی تبریک گفته بود، گفت: شما می دانید که چند فرایند قانونی موجب شده بود تا ترامپ را رئیس جمهور فعلی اعلام نمایند.

پسکوف اضافه کرد: به همین دلیل اوضاع متفاوت است و ما فکر می کنیم اگر منتظر اعلام رسمی بمانیم بهتر است.

پیروزی جو بایدن، نامزد دمکرات ها، چهار روز پس از انتخابات 7 نوامبر اعلام شد. در همان روز پس از شمارش بیشترین آرا، وی توانست 273 رأی الکترال از رای دهندگان بدست آورد و این آرا راه را برای او به کاخ سفید هموار کرد.

اما خبر پیروزی وی در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص نتایج در چندین ایالت مهم شکایت نموده است.

پسکوف گفت پوتین بارها گفته بود که به انتخاب مردم آمریکا احترام می گذارد و آماده همکاری با همه رئیس های جمهوری آمریکا است. سخنگوی پوتین گفت مسکو امیدوار است روابط خود را با واشنگتن عادی کند.

پس از اشغال شبه جزیره کریمه در سال 2014 توسط روسیه، روابط روسیه با ایالات متحده به سطح جنگ سرد بازگشت. بایدن در آن سال به عنوان معاون رئیس جمهوری در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری وقت خدمت کرد و اکنون انتظار می رود که مواضع کاخ سفید در خصوص کرملین و در خصوص مسائل حقوق بشر و سیاست خارجی را در مقایسه با دوران ترامپ سخت تر کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1329

به "چرا بایدن پاسخ تماس روسیه را نداد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بایدن پاسخ تماس روسیه را نداد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید