ورود دانشگاه به توسعه دانش بنیان از نیازهای ضروری کردستان است

به گزارش هولی، رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان، گفت: ورود دانشگاه به توسعه دانش بنیان علمی احتیاج اساسی استان است و در این راستا دانشگاه های نسل چهارم باید توسعه یابند.

ورود دانشگاه به توسعه دانش بنیان از نیازهای ضروری کردستان است

به گزارش خبرنگاران، بهرام نصراللهی زاده امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور وزیر علوم در دانشگاه کردستان برگزار گردید اظهار کرد: کردستان در فرآیند توسعه جزو استان های آخر است و یک عقب ماندگی تاریخی و مزمن دارد که جبران آن احتیاجمند کوشش زیاد است.

وی اضافه نمود: اکنون شهر سنندج در تدوین نقشه آمایش سرزمین به عنوان شهری که نقش فراملی دارد مورد توجه قرار گرفته است و این می تواند برای توسعه استان مثمر ثمر باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان، مطرح نمود: ورود دانشگاه به توسعه دانش بنیان علمی احتیاج اساسی استان است و در این راستا دانشگاه های نسل چهارم باید توسعه یابند.

وی اضافه نمود: اعتبارات آموزش عالی، سر فصل ملی است و در استان امکان یاری مستقیم وجود ندارد، لذا درخواست می گردد اعتبارات آموزش عالی استان ارتقا یابد.

نصرالهی زاده توسعه نیافتگی و تبعیض آموزشی را بدترین نوع تبعیض ذکر کرد و اضافه نمود: فراهم کردن چتر آموزش برای همه شهروندان لازم است.

وی توسعه آموزش عالی در استان را احتیاجمند جهش عالی دانست و گفت: سال گذشته 50 درصد برای دانشگاه کردستان بودجه اخذ شد و سال جاری نیز این میزان به 60 درصد رسید و 12 میلیارد تومان به بودجه عمرانی دانشگاه یاری شد.

وی در ادامه از احداث دومین خوابگاه خارجی دانشجویان دانشگاه کردستان در آینده نزدیک اطلاع داد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: طبق ماده 27 سالانه باید برای 5 هزار روستای بالای20 خانوار طرح توسعه به انجام برسد، که در این راستا مقرر شده با دانشگاه کردستان کلینیک توسعه روستایی در گروه مطالعات روستایی دانشگله راه اندازی گردد.

وی اضافه نمود: همچنین پیشنهاد شده است ناحیه فناوری برای حمایت اقتصادی از فارغ التحصیلان استان راه اندازی گردد.

نصرالهی زاده مطرح نمود: ردیف های بودجه دانشگاه کردستان طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما کفایت نمی کند و باید بودجه آموزش عالی استان بیشتر ارتقا یابد.

وی یادآور شد: از همه ظرفیت های استان در جهت توسعه آموزش عالی بهره خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 301

به "ورود دانشگاه به توسعه دانش بنیان از نیازهای ضروری کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دانشگاه به توسعه دانش بنیان از نیازهای ضروری کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید