هشدار کمیسیون اروپایی درباره برگزیت سخت در اواخر سال 2020

به گزارش هولی، کمیسیون اروپایی زمان مقرر برای مذاکرات شراکت با انگلیس تا آخر سال 2020 و در دوران انتقالی بعد از برگزیت را کافی ندانسته و درباره وقوع برگزیت سخت در اواخر سال آینده هشدار داد.

هشدار کمیسیون اروپایی درباره برگزیت سخت در اواخر سال 2020

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی درباره وقوع سناریوی برگزیت سخت در اواخر سال 2020 هشدار داد.

وی در سخنانی در مجلس اروپا گفت که زمان فعلی برای انعقاد یک توافق شراکت بین طرفین از زمان تاریخ مقرر برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا در 31 ژانویه (11 بهمن ماه) تا سرانجام دوران انتقالی در اواخر سال 2020 بسیار کوتاه است.

وی تاکید نمود که برای آغاز سریع مذاکرات، کمیسیون اروپایی در اول فوریه (12 بهمن ماه) دستورالعملی را ارائه می دهد.

فون در لاین همچنین اظهار داشت که خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا بعد از دوران انتقالی البته بیشتر به لندن آسیب می رساند تا بروکسل. اما این سناریو مطمئنا به نفع ما هم نیست.

وی درباره یک شراکت بی مثال بین بروکسل و لندن بعد از برگزیت ابراز امیدواری نموده و گفت: این سرانجام کار نیست بلکه آغاز مناسبات جدید بین دو همسایه است. من می خواهم که ما همسایگان خوبی شویم.

فون در لاین همچنین درباره از دست دادن نمایندگان انگلیسی در مجلس اروپا ابراز تاسف کرد.

با وجود شک و تردیدهای زیادی که درباره برنامه های جانسون در انگلیس و بروکسل وجود دارد، اما دولت انگلیس نمی خواهد به هیچ قیمتی با تمدید دوران انتقالی که در توافق برگزیت پیش بینی شده فراتر از سرانجام سال 2020 موافقت کند.

توافق برگزیت اجازه تمدید یک و یا دو ساله مرحله انتقالی که در این دوران تمام قوانین اتحادیه اروپا هنوز برای انگلیس هم اعتبار دارد را داده است. البته درخواست چنین تمدیدی باید اواسط سال آینده مورد توافق قرار گیرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می خواهد به صورت قانونی از تمدید دوران انتقالی بعد از برگزیت ممانعت به عمل آورد.

این خبر را بعضی رسانه ها با استناد به محافل دولتی انگلیس خبر دادند. این تصمیم نخست وزیر انگلیس بلافاصله با انتقادهای فراوانی از طرف اپوزیسیون این کشور و بروکسل روبرو شد و بسیاری از منتقدین اظهار داشتند که این گام انگلیس می تواند خطروقوع سناریوی برگزیت بدون توافق در سرانجام سال 2020 را ایجاد کند.

جانسون می خواهد در 31 ژانویه (11 بهمن ماه) انگلیس را از اتجادیه اروپا خارج کند. بعد از آن انگلیس وارد یک دوره انتقالی تا سرانجام سال 2020 می گردد و تا آن موقع هر دو طرف می خواهند یک توافق تجارت آزاد را مورد مذاکره قرار دهند. اما زمان کمی برای این مذاکرات باقی می ماند.

والدیس دومبروسکیس، معاون رئیس کمیسیون اروپا هم روز سه شنبه در سخنانی در استراسبورگ تاکید نمود که زمان برای مذاکرات درباره یک توافق تجاری گسترده با انگلیس کم است. ما باید ببینیم دقیقا در این تاریخ چه چیزی می توان به دست آورد. دستیابی به نتایج مشخصی در این دوره زمانی ممکن نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 618

به "هشدار کمیسیون اروپایی درباره برگزیت سخت در اواخر سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کمیسیون اروپایی درباره برگزیت سخت در اواخر سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید