هشدار مجلس اروپا به جانسون درباره عواقب مالی عدم توافق در مذاکرات پسا برگزیت

به گزارش هولی، نمایندگان مجلس اروپا ضمن هشدار به نخست وزیر انگلیس درباره عواقب مالی عدم توافق بروکسل- لندن در دوران پسا برگزیت از وی خواستند راهی برای دستیابی به توافق باز کند.

هشدار مجلس اروپا به جانسون درباره عواقب مالی عدم توافق در مذاکرات پسا برگزیت

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، مذاکرات درباره توافق تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسا برگزیت همچنان پیش نمی رود.

در این شرایط نمایندگان بلند پایه مجلس اروپا از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درخواست نموده اند راهی برای دستیابی به این توافق باز کند. آن ها به انگلیس هشدار داده اند که در غیر این صورت عواقب مالی دراماتیکی در انتظار این کشور خواهد بود.

نمایندگان بلند پایه مجلس اروپا از نخست وزیر انگلیس درخواست نموده اند که بیش از این فرایند پیشرفت مذاکرات درباره توافق تجاری با اتحادیه اروپا را مسدود نکند. آن ها تاکید نمودند که تا پاییز باید توافقی روی متن قرارداد حاصل گردد.

این سیاستمداران بلند پایه اروپایی اعلام کردند که در غیر این صورت در شروع سال آینده علاوه بر بحران مالی کرونا همچنین اختلال مالی حاصل از خروج نامنظم انگلیس از بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی این اتحادیه برای انگلیس ایجاد می گردد.

دیوید مکلیستر، نماینده برگزیت مجلس اروپا در گفتگویی با آر ان دی آلمان گفته است: اتحادیه اروپا پیشنهاداتی را به انگلیس ارائه داده که هرگز تا به حال برای یک کشور ثالث وجود نداشته است.

وی تاکید نمود: 50 درصد از صادرات انگلیس در آینده به اتحادیه اروپا خواهد بود. طبیعتا دسترسی معاف از تعرفه های گمرکی به بزرگترین بازار داخلی دنیا پیشنهاد جذابی برای اقتصاد انگلیس است.

وی تاکید نمود که این دسترسی آزادانه به بازار داخلی اروپا البته برای انگلیس این هزینه را دارد که همچنان باید به استانداردهای مشخصی در اتحادیه اروپا پایبند باشد. در عوض ما خواهان تعهد روشن به شرایط مناسب و منصفانه رقابت مالی در هر دو طرف کانال هستیم.

مکلیستر در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: البته جانسون این مسئله را شدیدا رد می نماید. وی بر این مسئله تاکید دارد که انگلیس بتواند به عنوان یک کشور کاملا مستقل تصمیمات مستقلی اتخاذ کند.

برند لانگه، رئیس کمیسیون تجاری مجلس اروپا هم جانسون را متهم به در پیش دریافت روینمودهای ایدئولوژیک نموده و گفت: من اعتقاد دارم که ملاحظات و محاسبات مالی برای جانسون اهمیتی ندارد.

وی تاکید نمود: نخست وزیر انگلیس بر این مسئله تاکید دارد که کشورش با خروج از اتحادیه اروپا به قدرت جدیدی تبدیل می گردد، البته واقعیت به گونه ای دیگر است. به این ترتیب جانسون تا خاتمه امسال میلادی به هیچ توافق تجاری با اروپا دست نخواهد یافت.

انگلیس در اواخر ژانویه امسال میلادی رسما از اتحادیه اروپا خارج شد و فعلا تا خاتمه امسال میلادی در دوران گذار واقع شده است و در این دوران همچنان در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند.

اگر در دوران گذار که تا خاتمه امسال میلادی مقرر شده است توافقی درباره مناسبات تجاری آینده بین لندن و بروکسل صورت نگیرد خطر وقوع برگزیت سخت افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1162

به "هشدار مجلس اروپا به جانسون درباره عواقب مالی عدم توافق در مذاکرات پسا برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مجلس اروپا به جانسون درباره عواقب مالی عدم توافق در مذاکرات پسا برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید