نخست وزیر چین: اجازه استقلال به تایوان داده نمی گردد

به گزارش هولی، لی کچیانگ نخست وزیر چین تاکید نمود که کشورش به تایوان اجازه استقلال از سرزمین مادری را نمی دهد.

نخست وزیر چین: اجازه استقلال به تایوان داده نمی گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، وی گفت که پکن به شدت مخالف استقلال تایوان است و برای جلوگیری از وقوع چنین امری از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

نخست وزیر چین که در حاشیه اجلاس سالانه کنگره ملی خلق که از روز یکشنبه نشست 10 روزه خود را در پکن شروع نموده است، سخن می گفت، توضیح داد: هرگز تحمل نخواهیم کرد فعالیتی استقلال طلبانه تحت هر نامی در تایوان صورت گیرد.

خبرگزاری شین هوا روز دوشنبه در گزارشی با انتشار این خبر اعلام نمود که از دیدگاه چین اصلی ترین تهدید، کوشش تایوان برای استقلال از خاک اصلی است.

این در شرایطی است که از ماه می (اردیبهشت - خرداد) سال گذشته که تسای اینگ ون رئیس حکومت تایوان شد، تنش ها میان دو سوی تنگه تایوان تشدید شده است.

اگرچه تسای می گوید به دنبال افزایش تنش ها و درگیری با چین نیست و با پکن صلح می خواهد اما از پذیرش اصل یک چین خودداری نموده است.

تایوان تحت حکومت وی کوشش گسترده ای را برای افزایش روابط خود با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با هدف خریدهای تسلیحاتی بیشتر شروع نموده است.

نخست وزیر چین گفت که چین از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود و صلح و ثبات در تنگه تایوان حراست می نماید و اجازه استقلال را به تایوان نمی دهد.

چین منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در خاتمه جنگ داخلی از این کشور جدا شد، بخشی ازخاک خود می داند و استفاده از اقدام نظامی در صورت اعلام استقلال از سوی این منطقه را منتفی ندانسته است.

نخست وزیر چین همچنین به بعضی از نیروهای استقلال طلب در هنگ کنگ نیز هشدار داد که کوشش های آنها به نتیجه نخواهد رسید و این منطقه تحت خودمختاری عالی و اصل یک کشور و دو نظام اداره می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 449

به "نخست وزیر چین: اجازه استقلال به تایوان داده نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر چین: اجازه استقلال به تایوان داده نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید