موضع جانبدارانه دولت بایدن درباره مناقشات دریای چین شرقی

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، لوید اوستین وزیر دفاع دولت جدید واشنگتن، در تماس تلفنی با نوبیو کیشی همتای ژاپنی، از آمادگی آمریکا برای دفاع ازتوکیو در مناقشات مرزی با چین سخن گفت.

موضع جانبدارانه دولت بایدن درباره مناقشات دریای چین شرقی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اشاره وی به مجمع الجزایر غیرمسکونی واقع در دریای چین شرقی است که ژاپن آنها را سنکاکو می نامد حال آنکه چین آنها را تحت عنوان دایاکو بخشی از قلمرو ارضی خود تلقی می نماید.

به ادعای اوستین، جزایر تحت مناقشه مشمول بند 5 معاهده امنیتی آمریکا-ژاپن هستند و آمریکای تحت امر بایدن، همچنان با هرگونه اقدام یک جانبه برای تغییر شرایط موجود در دریای چین شرقی، مخالف است.

آنها همچنین بر تقویت رابطه دو کشور طبق معاهده امنیتی واشنگتن-توکیو تاکید کردند.

اظهارات اوستین در رابطه با دریای چین شرقی در حالی است که امروز، وزارت خارجه آمریکا هم مواضع خصمانه ای را در رابطه با مناقشات دریای چین جنوبی عنوان کرد که در ارتباط مستقیم با تمامیت ارضی چین است.

در واکنش به پرواز جنگنده های چینی در اطراف جزایر پراتاس که تحت کنترل تایوان است؛ وزارت خارجه آمریکا، چین را به اعمال فشار دیپلماتیک، مالی و نظامی علیه تایپه متهم کرد و مدعی شد که واشنگتن در تامین امنیت ایندوپاسیفیک جدی است.

اظهارات مقامات دولت جو بایدن دموکرات که چند روزی است زمام امور را در کاخ سفید به دست گرفته حاکی از تداوم اقدامات خصمانه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه پکن تلقی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1477

به "موضع جانبدارانه دولت بایدن درباره مناقشات دریای چین شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع جانبدارانه دولت بایدن درباره مناقشات دریای چین شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید