نتایج امیدوارکننده واکسن جدید کرونا

به گزارش هولی، شرکت داروسازی فایزر آمریکایی (Pfizer) گفت آزمایشات اولیه چهار واکسن جدید کووید 19 که توسط این شرکت و با همکاری شرکت آلمانی بایون تک(BioNTech) ساخته شدند، نتایج امیدوارکننده ای داشته است.

نتایج امیدوارکننده واکسن جدید کرونا

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این آزمایشات که با یاری 45 داوطلب انجام شد، در یک بازه زمانی یک ماهه هریک از داوطلبان دو بار واکسن را در مقادیر متفاوت دریافت کردند و واکنش ایمنی آن ها در مقایسه با بهبودیافتگان از بیماری، مطابق انتظار محققان بود. عوارض جانبی این واکسن ها مشابه عوارض جانبی سایر واکسن های موجود در بازار برای بیماری های دیگر و معمولا شامل احساس درد در محل تزریق و تب است.

شرکت فایزر میخواهد تحقیقات وسیعی را درمورد واکسن های خود در فصل تابستان شروع کند، اما هنوز تعیین نیست کدام یک از این واکسن ها به مرحله فراوری نهایی می رسد.

در حال حاضر حدود 15 واکسن جدید برای بیماری کووید 19 در سراسر دنیا در مرحله آزمایشات انسانی هستند و برای اطمینان از صحت کارکرد آنها تحقیقات وسیعی در دست انجام است.

شرکت های مختلف، انواع متفاوتی از واکسن را توسعه داده اند تا احتمال دستیابی به نتیجه مطلوب افزایش یابد. در واکسن فایزر از یک قطعه کد ژنتیکی ویروس کرونا برای تحریک بدن به حمله به ویروس استفاده شده است.

گزارش کامل این تحقیقات برای انتشار در اختیار یک نشریه علمی قرار گرفته، اما هنوز مورد بازبینی قرار نگرفته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1113

به "نتایج امیدوارکننده واکسن جدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج امیدوارکننده واکسن جدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید