میزان تسهیلات نوسازی خانه های روستایی معین شد

به گزارش هولی، سهرابی گفت: سالیانه باید 200 هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و بازسازی گردد.

میزان تسهیلات نوسازی خانه های روستایی معین شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

سهرابی مدیر کل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه سالیانه باید 200 هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و بازسازی گردد، گفت: در گذشته به دلیل کم بودن میزان تسهیلات مقاوم سازی خیلی از متقاضیان تمایلی برای مقاوم سازی و نوسازی واحد های خود نداشتند، اما از سال گذشته با افزایش میزان تسهیلات از 25 میلیون تومان به 40 میلیون تومان استقبال برای مقاوم سازی واحد های مسکونی افزایش یافت.

او ادامه داد: هم اکنون برای مقاوم سازی یک واحد مسکونی در روستا ها 40 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 5 درصد و طول مدت باز پرداخت 15 ساله پرداخت می گردد چرا که تا سال 1405 سالیانه باید 200 هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم سازی کرد و این میزان تسهیلات تاکنون جوابگوی احتیاج های متقاضیان برای نوسازی واحد های مسکن روستایی خواهد بود.

خریداران مسکن مهر نسبت به دریافت دفترچه اقساط اقدام نمایند

سهرابی اضافه نمود: تاکنون 120 هزار واحد روستایی جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند و 90 هزار واحد مسکن روستایی هم در بانک ها پرونده های خود را تکمیل نموده اند.

مدیر کل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان نمود: تاکنون 50 هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات مقاوم سازی را دریافت نموده و امیدواریم تا خاتمه سال جاری به هدف مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی برسیم.

او ادامه داد: متأسفانه در سال گذشته به دلیل شرایط مالی 25 میلیون تومان تسهیلات جوابگوی متقاضیان نبود و از سوی دیگر ما با افزایش قیمت های نجومی فولاد و آرماتور رو به رو بودیم.

سهرابی بیان نمود: هم اکنون برای مقاوم سازی یک واحد 60 متری 70 میلیون تومان هزینه می گردد به طوری که مالکان با 30 میلیون تومان آورده خود و 40 میلیون تومان تسهیلات، می توانند واحد خود را مقاوم سازی نمایند.

مدیر کل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در سال های گذشته میزان تسهیلات برای این واحد ها 18 میلیون تومان بود، اظهار کرد: این تسهیلات را به 40 میلیون تومان رساندیم و 36 میلیون تومان بلاعوض هم برای خانواده های بی بضاعت و دارای 2 معلول در نظر گرفته ایم.

او یادآور شد: 7 هزار واحد مسکونی که متقاضیان آن ها جزو اقشار بی بضاعت و دارای 2 معلول هستند شناسایی شده که 3 هزار و 500 واحد از آن ها به بهره برداری رسیده است.

سهرابی اظهار کرد: در بلایای طبیعی واحد های مسکونی که مقاوم سازی و نوسازی شده اند به رشد 43 درصدی رسیده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 490

به "میزان تسهیلات نوسازی خانه های روستایی معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان تسهیلات نوسازی خانه های روستایی معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید