رئیس جمهور چین خواهان مساوات در حق اداره دنیا شد

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شی جینپینگ رئیس جمهور چین امروز سه شنبه، طی اظهاراتی خواهان تساوی و عدالت بیشتر در نظام اداره دنیا شد و یادآوری کرد که قوانین مشخص شده از سوی یک کشور را نمی توان بر سایر کشورها تحمیل کرد.

رئیس جمهور چین خواهان مساوات در حق اداره دنیا شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی اضافه کرد: مانع تراشی و کوشش برای تفرقه به ضرر دیگران است حال آنکه برای هیچکس هم سودمند نیست.

به گزارش خبرنگاران، چین از مدت ها پیش خواهان اعمال اصلاحات در نظام اداره دنیا است که در حال حاضر حول محور خواسته های آمریکا می چرخد حال آنکه واشنگتن و متحدانش مدعی هستند که نظم حاکم انعکاسی از خواسته های همه کشورها است.

به گفته شی، دنیا طالب عدالت است و نه هژمونی و کشوری که ادعای بزرگی دارد باید این مسئله را با پذیرفتن بار مسئولیت بیشتر اثبات کند.

اگرچه شی به کشور خاصی اشاره نکرد اما اظهارات وی در راستای به چالش کشیدن ادعاهای آمریکا مطرح شد.

آدینه گذشته، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، دیداری با یوشیهید سوگا نخست وزیر ژاپن داشت که که به اعلام بیانیه ای مشترک و مداخله جویانه منجر شد.

در این بیانیه، ضمن طرح اتهام های حقوق بشری علیه چین، به موضوعاتی مانند تنگه تایوان و دریای چین جنوبی که حق حاکمیت آنها از خطوط قرمز دولت پکن است؛ پرداخته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1620

به "رئیس جمهور چین خواهان مساوات در حق اداره دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین خواهان مساوات در حق اداره دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید