مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه چین

به گزارش هولی، تصویب طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا درباره بعضی اختلافات داخلی چین، واکنش تند پکن را در پی داشت.

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه)، در ادامه دخالت های واشنگتن در امور داخلی کشور های دیگر، طرحی را درخصوص بعضی اختلافات مذهبی-فرقه ای در کشور چین تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نمایندگان آمریکایی با 407 رای موافق و 1 رای مخالف، از دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ خواستند تا فشار ها به دولت چین را به دلیل بعضی اقدامات در استان سین کیانگ افزایش دهند.

این طرح در مرحله بعد باید در مجلس سنای آمریکا نیز مورد تصویب قرار بگیرد و سپس برای اجرایی و تبدیل شدن به قانون، توسط ترامپ امضا گردد.

دولت چین نیز امروز در واکنش به این تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قویاً با این طرح مخالف بوده و آن را دخالت در امور داخلی خود می داند.

به نوشته رویترز، هوا، چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به اینکه مسائل استان سین کیانگ جزو امور داخلی این کشور است، به آمریکا هشدار داد این اشتباه خود را اصلاح نموده و مانع تبدیل شدن آن به قانون گردد.

پکن همچنین تاکید نمود که با توجه به تحولات آینده این دخالت ها، واکنش مناسب به واشنگتن را اتخاذ خواهد نمود.

پیش از این نیز دولت چین گفته بود که پکن میخواهد دیده بان حقوق بشر را به دلیل دخالت در امور داخلی خود و همچنین نقش آن در حمایت از آشوب ها در هنگ کنگ تحریم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 532

به "مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید