حقایق جالب درباره شانگهای، چین

به گزارش هولی، شانگهای به عنوان مهم ترین بندر مالی دنیا، از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور چین نیز محسوب می گردد. با حقایق جالبی درباره این شهر همراه باشید.

حقایق جالب درباره شانگهای، چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شانگهای شهری است در چین که مهم ترین بندر مالی این کشور و دنیا به شمار می رود. این شهر که در طی قرن معاصر شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه های گوناگون بوده است، امروزه به عنوان یکی از توسعه یافته ترین مناطق و اصلی ترین پایگاه مالی در دنیا مطرح است. مجموع موارد اشاره شده، شانگهای را به شهری جذاب تبدیل نموده است.

با این مقدمه به سراغ حقایق و نکات جالبی از این شهر می رویم.

1. شانگهای به عنوان مهم ترین بندر چین، در نواحی شرقی و ساحلی این کشور واقع شده است. این منطقه علاوه بر قرارگیری در کنار آب های هانگژو بی (Hangzhou Bay)، از رودخانه های پرآبی نظیر هانگپو (Hangpou River) برخوردار است.

2. بر اساس مستندات قدمت سکونت اولیه بشر در منطقه فعلی شانگهای به 5 هزار سال پیش از میلاد بازمی گردد. این در حالی است که طبق مشاهدات پیشینه پیدایش اولین تمدن و شهر در این منطقه نیز به حدود قرن 10 پیش از میلاد بر می گردد.

3. شانگهای ابتدا تنها یک دهکده برای ماهیگیری به شمار می رفت. توسعه ها و پیشرفت های اساسی در شانگهای از قرن 19 آغاز شد. در اواسط این قرن بود که بریتانیا و کمپانی هند شرقی با تجارت های اقلامی نظیر چای و پشم از این بندر، موجب رونق روزافزون آن شدند.

4. از اواسط قرن 20، با توجه به راه اندازی کارخانه ها و تجارت خانه های متعدد، شانگهای به عنوان یکی از بنادر مهم بازرگانی مطرح شد.

5. در زبان محلی، شانگهای از ترکیب دو واژه تشکیل شده است که در مجموع به معنی بر فراز دریا است که اشاره به موقعیت مکانی خود دارد.

6. موقعیت جغرافیایی شانگهای، آب و هوای مرطوبی را برای این شهر در پی داشته است. با نزدیک به 4 ماه شرایط جوی بارانی در طول سال، زمستان های نسبتا خنک و تابستان های گرم و مرطوب، برای این منطقه میانگین دمای 7 درجه در روزهای سرد سال و میانگین دمای 28 درجه در روزهای گرم سال، همراه با رطوبت 80 درصدی اندازه گیری شده است.

7. شانگهای با نزدیک به 25 میلیون جمعیتی که در خود جای داده است، اولین شهر در کشور چین و همین طور در دنیا از حیث جمعیت محسوب می گردد.

8. از میان شهروندان شانگهای ملیت هایی از کشورهای ژاپن، آمریکا و کره جنوبی، به ترتیب پرجمعیت ترین ساکنین غیر محلی این شهر را تشکیل می دهند.

9. زبان متداول مردم این شهر شانگهاینیز (Shanghainese) است. این زبان به عنوان یکی از صدها شاخه زبان چینی مطرح است.

10. بخش عمده ای از ساکنین شانگهای پیرو ادیان و آیین های محلی و مختص به این منطقه هستند. پس از این میزان نیز آیین بودایی بیشترین پیروان را به خود اختصاص می دهد.

11. زبان انگلیسی نیز بسیار در این شهر مورد استفاده است. تدریس زبان انگلیسی از همان مدارس مقطع ابتدایی در شانگهای اجباری است.

12. غذاهای شانگهای برعکس دیگر مناطق کشور چین، به دلیل استفاده بیشتر از شکر، شیرین تر هستند.

13. به طور حتم شانگهای یکی از پایگاه های مهم مالی و تجاری در چین و دنیا به شمار می رود. این شهر سیزدهمین قطب مالی دنیا محسوب می گردد و پرترددترین بندر دنیا محسوب می گردد.

14. متروی شانگهای در سال 1993 تاسیس شد. امروزه این سیستم حمل و نقل با بهره مندی از 548 کیلومتر راستا ریلی، طولانی ترین متروی دنیا شناخته می گردد.

15. سیستم اتوبوسرانی شانگهای نیز مقام اول را در دنیا به خود اختصاص داده است. در سطح شهر بیش از 1400 اتوبوس در رفت و آمد هستند که از این حیث بیشترین تعداد در دنیا محسوب می گردد.

16. شانگهای از جمله مناطقی است که ساختمان ها و آسمان خراش های متعدد و مرتفعی را در خود جای داده است. این شهر از لحاظ تعداد ساختمان های بلندمرتبه نیز رتبه 4 را در دنیا به خود اختصاص می دهد.

17. با 632 متر ارتفاع، برج شانگهای (Shanghai Tower) دومین بنای مرتفع در دنیا پس از برج خلیفه دبی به شمار می رود. از طرفی ساختمان مرکز تجارت دنیای شانگهای نیز با 492 متر از جمله بناهای مرتفع در دنیا محسوب می گردد.

18. شانگهای دومین منطقه گران در کشور چین پس از هنگ کنگ محسوب می گردد.

19. یکی از القابی که به شانگهای نسبت می دهند، نیویورک آسیا است. این لقب به دلیل ویژگی های مشابه این شهر قاره کهن با نیویورک است.

20. برای آخرین مورد جالب است بدانید که میانگین سن امید به زندگی در شانگهای، 82 سال است.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / go-globe.com / ohfact.com
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 453

به "حقایق جالب درباره شانگهای، چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایق جالب درباره شانگهای، چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره شانگهای، چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید