عزیزی: اهمیت پژوهش در کشور ما نهادینه نشده ، تصمیم گیری ها بر مبنای تعقل و پژوهش نیست

به گزارش هولی، رئیس پژوهشکده غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: امروز در تصمیم گیری های کشور تحقیق و پژوهش نقش مهمی ندارد به همین خاطر در تصمیم گیری ها تعقل صورت نمی گیرد.

عزیزی: اهمیت پژوهش در کشور ما نهادینه نشده ، تصمیم گیری ها بر مبنای تعقل و پژوهش نیست

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، فریدون عزیزی، رئیس پژوهشکده غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امروز در میزگرد پژوهشی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار گردید، گفت: مسئله ای که در کشور های در حال پیشرفت وجود دارد این است که اهمیت پژوهش در این جوامع نهادینه نشده است با این وجود اگر در کشور ما نیز مسئولی در خصوص پژوهش صحبت می نماید او فقط صحبت می نماید.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های اصحاب رسانه این است که اهمیت پژوهش را در مسائل مختلف به اطلاع جامعه برساند، توضیح داد: هیچ کشوری را نمی توان یافت که بدون پژوهش بتواند کاری را از پیش ببرد با این وجود ما نیز اگر می خواهیم در ماراتن پیشرفت علم پیروز باشیم تنها راه ما تحقیق و پژوهش است.

عزیزی از تحقیق به عنوان یک فرآیند تغییر و کشف نام برد و اضافه کرد: ما با تحقیق می خواهیم به یک دستاورد جدید دست پیدا کنیم و این دستاورد نیز باید به جامعه یاری کند و بتواند موجب تحول جامعه گردد.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه امروز در تصمیم گیری های کشور تحقیق و پژوهش نقش مهمی ندارد به همین خاطر در تصمیم گیری ها تعقل صورت نمی گیرد، اضافه کرد: اگر براساس خردورزی جمعی هم تصمیم گیری گرفته می گردد مبتنی بر تحقیق و پژوهش نیست.

وی بر ضرورت ارتقای فرهنگ پژوهش در کشور تاکید نمود و گفت: اگر مسئولی فکر می نماید که می خواهد کاری کند باید تحقیق و پژوهش را در اولویت خود قرار دهد وگرنه کشور پیشرفتی نمی نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 651

به "عزیزی: اهمیت پژوهش در کشور ما نهادینه نشده ، تصمیم گیری ها بر مبنای تعقل و پژوهش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزی: اهمیت پژوهش در کشور ما نهادینه نشده ، تصمیم گیری ها بر مبنای تعقل و پژوهش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید