صف آرایی زنان علیه ترامپ

به گزارش هولی، خروش هزاران نفری زنان امریکایی علیه دونالد ترامپ آن هم درست در روزهایی که کابوس پیشتازی رقیب، خواب رئیس جمهور را ناآرام کرده، زنگ خطری جدی را برای او به صدا درآورده است.به گزارش واشنگتن پست، روز شنبه بسیاری از خیابان های 50 ایالت امریکا صحنه اعتراض زنان ماسک زده ای بود که با رعایت فاصله اجتماعی پلاکاردهایی علیه رئیس جمهوری فعلی در دست داشتند و اخراج دونالد ترامپ را از کاخ سفید فریاد می زدند،

صف آرایی زنان علیه ترامپ

گرچه بهانه این اعتراض سراسری، انتخاب جانشین گینزبرگ قاضی زن فقید دادگاه عالی امریکا بود که با اعلام دیدگاه های خود درباره حقوق زنان امریکایی، واکنش آنها را برانگیخته بود، اما هدف نهایی آنها انتخابات 2020 و ترامپ به نظر می رسید. اعتراض زنان به دونالد ترامپ گرچه برای رئیس جمهوری امریکا موضوع تازه ای نبود و او به محض ورود به کاخ سفید نیز ماه ها با حجم وسیع اعتراضات از این دست روبه رو بود.

دعوتضد ترامپ زنان

ریچل اولیری کارمونا، مدیر اجرایی این کمپین اعتراضی سخنرانی اش را با تهدیدی غیرمستقیم به ترامپ آغاز کرد: فاصله اجتماعی را رعایت کنید گرچه بزرگترین عامل ترویج ویروس در کاخ سفید است! اما او به انتها راه رسیده است. ریاست جمهوری ترامپ با خروش زنان آغاز شد و حالا با این تظاهرات به انتها خواهد رسید. او خطاب به زنان سراسر امریکا افزود: رأی بدهید. به خاطر آینده دخترانتان پای صندوق های رأی بیایید.

سونیا اسپو، مدیر کمپین حقوق زنان نیز گفت: او نمی تواند بماند، چراکه رأی ما در سوم نوامبر خروج ترامپ از کاخ سفید است و او نمی تواند خلاف آن عمل کند. حالا قدرت در دست ما است؛ مایی که در جهنم به سر می بریم. آنها از قدرت ما می ترسند. در میان تظاهر کنندگان شماری از خانواده های سیاهپوستانی که در چند وقت اخیر قربانی خشونت پلیس شدند و جانشان را از دست دادند حضور داشتند. مادر برنا تیلور که در ماه مارس فرزندش را در کنتاکی از دست داده بود با دعوت زنان به حضور در انتخابات گفت: اعتراض کار خوبی است اما اگر این اعتراضات پای صندوق ها نرسد هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد. در این میان بخشی از سخنرانی ها نیز به نقد نامزد منتخب ترامپ برای جانشینی قاضی گینزبرگ در دادگاه عالی اختصاص داشت. جاسمین کلمونز، یکی از مقامات حامی حقوق والدین در سازمان بهداشت گفت: هدف قاضی برت نقض برخی حقوق زنان است. بنابراین ما نمی توانیم به سناتورهای جمهوریخواه و میچ مک کانل و ترامپ اجازه دهیم حق قانونی ما را نقض کنند. این همان چیزی است که این جمعیت را به خیابان ها کشانده است. امیدواریم این افتخار را داشته باشیم تا مانند قاضی گینزبرگ بتوانیم برای حقوق زنان بجنگیم.

به نوشته الجزیره در صورت روی کارآمدن برت در دادگاه عالی امریکا قضات محافظه کار اکثریت قاطع را به دست می آورند که این امر با توجه به مادام العمر بودن قضات دیوان عالی تبعات زیادی برای دموکرات ها در صورت کسب قدرت خواهد داشت. سلینا هولم، یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات درباره پیام تظاهرات به ترامپ گفت: ما اینجا هستیم تا پیامی مستقیم به دونالد ترامپ بدهیم. پیامی علیه نژادپرستی او، تبعیض نژادی اش و بی مسئولیتی هایش در قبال بحران شیوع کرونا که کشور را در این شرایط سخت گرفتار کرده است.

کلی جونز یکی از حاضران در این اعتراضات نیز گفت: پس از 4 سال از آمدن ترامپ زنان بار دیگر به میدان آمده اند تا برای بهتر شدن بجنگیم؛ سیاستمداران نباید سرنوشت ما را تعیین کنند بلکه این ما هستیم که باید آینده را بسازیم. در همین حال آنگلا رومرو، سناتور جمهوریخواه از سالت لیک سیتی نیز با دعوت از زنان برای حضور در انتخابات گفت: همه پای صندوق ها بیایید حتی شمایی که هرگز رأی نداده اید. به تازگی من خانم 73 ساله ای را دیدم که می گفت هیچ وقت رأی نداده اما آنقدر از رئیس جمهور ناراضی است که امسال هر طور شده پای صندوق رأی می رود. این انتخابات برای همه کشور بسیار حیاتی است.

به نوشته آتلانتیک، زنان امریکایی در دهه های متمادی به دلایلی مانند بی تفاوتی به سیاست یا تبعیت از مردان در انتخاب نامزدها به ندرت پای صندوق ها می رفتند اما از 40 سال قبل نظرسنجی ها از اشتیاق زنان به مشارکت سیاسی حکایت داشت و شرایط نشان داد حتی در یک خانواده نیز گرایش ها متفاوت شده و شمار زنان طرفدار دموکرات ها افزایش یافته است؛ با روی کارآمدن ترامپ، این گرایش دموکراتیک در میان زنان نمود بیشتری یافت و به تدریج تبدیل به تهدیدی بالقوه برای رئیس جمهور شد.

آخرین تقلای جمهوریخواهان

هرچه امریکا به روز انتخابات نزدیکتر می شود جمهوریخواهان شکست را بیشتر احساس می کنند. در این میان استقبال 25 میلیون نفر از انتخابات زودهنگام نتایجی را نشان می دهد که چندان به مذاق ترامپ و طرفدارانش خوش نمی آید. به گزارش ایرنا، جمهوریخواهان برای کنترل این شرایط چاره ای جز کارشکنی نیافته اند به طوری که به طور مثال در ایالت جورجیا با کاهش شعب رأی گیری بیش از 8 ساعت مردم را در صف نگه داشتند تا از این طریق میزان مشارکت را پایین بیاورند؛ بسیاری از کارشناسان این شرایط را برای امریکا مناسب نمی دانند. حتی جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید نیز گفت: امریکای امروز نسبت به 4 سال قبل امن تر نشده است و این نشانه شکست اساسی رویکردهای ترامپ است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1281

به "صف آرایی زنان علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف آرایی زنان علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید