تور روسیه: شهرهای کوچک با منظره ها فوق العاده در روسیه

به گزارش هولی، شهرهای کوچک روسیه

روسیه کشوری بسیار بزرگ است. این کشور دارای 11 منطقه زمانی بوده که از دریای بالتیک در اروپا شروع و تا دورترین نقطه در شرق آسیا امتداد پیدا می نماید.این کشور که بیشتر شبیه به یک قاره می باشد دارای استان های خودمختار، دولت های فدرال و منطقه ها با فرهنگ های مختلف و زبان ها و گروه های قومی متفاوت می باشند. این کشور از یک امپراتوری کوچک از مسکو شروع شده و در ابتدا با شکست دادن رقبای محلی و سپس با تسخیر بخش های مختلف تا سیبری توانسته تاریخی بزگ را برای روسیه رقم بزند. شهرهای کوچک روسیه و روستاهای آن با ویژگی هایی از کرملین معین می شوند. این قلعه ها، کلیساها و صومعه ها در این شهرهای کوچک روسیه به گونه ای شگفت آور است که همچنان بعضی از آن ها به جای مانده اند. بعضی از شهرهای کوچک روسیه علاوه بر آثار تاریخی بی نظیر، مناظری شگفت انگیز را نیز در پس زمینه خود ارائه می کنند که در این مطلب قصد داریم تا به معرفی آن ها بپردازیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

تور روسیه: شهرهای کوچک با منظره ها فوق العاده در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

استری ایزبورسک | Stary Izborsk

این یکی از شهرهای کوچک روسیه بوده که در مرز استونی قرار داشته و قطعا روستایی باستانی می باشد. در واقع کلمه ایزبورسک به معنی قدیمی بوده و برای شهر کوچکی که از سال 862 میلادی تاسیس شده بسیار مناسب می باشد. قلعه ویران شده یکی از جاذبه های اصلی این شهر بوده و بعلاوه کلیسای قرن چهاردهمی سنت نیکلاس نیز بر جذابیت های آن افزوده است. با بازدید از چند موزه در شهر ایزبورسک می توانید گذری در تاریخ این شهر و قرون وسطی داشته باشید. جهتی که از قلعه به سوی دریاچه می رود نقطه ای آرامش بخش با منظره های بی نظیر برای زندگی روستایی می باشد.

اسوتلوگورسک | Svetlogorsk

این یکی از شهرهای کوچک روسیه بوده که به وسیله سامبیانس (Sambians) یکی از قبایل پروس در سال 1258 میلادی تاسیس شده است. این شهر ساحلی در گذشته در قلمرو آلمان قرار داشته و با نام آلمانی خود راوشن (Rauschen) شناخته می شده است. اما به طور کلی این شهر و تمام منطقه کالینگراد پس از جنگ جهانی دوم به دست شوروی افتاد. اما از آنجا که شهر کوچک اسوتلوگورسک در طول جنگ تقریبا دست نخورده باقی ماند بنابراین بسیاری از ویژگی های پروس قدیم را در خود جای داده است. زمانی که پادشاه فردریک ویلیام چهارم در سال 1840 از پروس تماشا نمود دستور داد که می بایست ساحل دریا زیباتر گردد. بنابراین بدین شکل در یکی از زیباترین شهرهای کوچک روسیه امروزی خانه های قدیمی آلمانی در خط ساحلی قابل مشاهده می باشند.

پلیوس | Plyos

آرامش شهر پلیوس وابسته به منظره بی نظیر و شگفت انگیز آن می باشد. این یکی از شهرهای کوچک روسیه بوده که در قرن دوازدهم تاسیس شد و سپس در سال 1238 در حمله مغول ها از بین رفت. این شهر کوچک و زیبا در سال 1410 مجددا به عنوان پست مرزی برای مسکو تقویت شد. قدیمی ترین بخش شهر در بخش پایینی رودخانه ولگا قرار گرفته و در اینجا می توانید قلعه های قدیمی، منظره ها درخشان، کلیسای قدیمی و بازار قدیمی بازسازی شده را مشاهده نمایید. علاوه بر این ها جاذبه های خیره کننده ای مانند یک کلیسای چوبی وجود داشته که از سال 1699 بنا شده و بعلاوه یک موزه که تمامی لوازم ایزاک لویتان (Isaac Levitan) را می توانید در آنجا پیدا کنید.

ویاتسکویا | Vyatskoye

در فاصله 300 کیلومتری از مسکو، روستایی به نام ویاتسکویا از سال 1502 وجود داشته که می توان آن را رسما یکی از زیباترین شهرهای کوچک روسیه دانست. البته که نقش تاجر مشهور اولگ زاروف (Oleg Zharov) نیز بی تاثیر نبوده است. او در سال 2007 با سرمایه گذاری در جهت بازسازی بسیاری از ساختمان های این شهر زیبا یاری کرد. در حال حاضر این روستا تبدیل به یکی از شهرهای رنگارنگ روسیه شده و بسیاری از موزه ها و جاذبه های تاریخی را در خیابان های خود جای داده است. در حقیقت نام مستعار شهر ویاتسکویا روستایی است که می خواست شهر باشد و این به علت وجود جاذبه های بی نظیر این شهر کوچک است.

اسو | Esso

با یک طبیعت وحشی در کنار آن، اسو یکی از برترین شهرهای کوچک روسیه که به وسیله مردم اونکی (Evenki) که در قرن نوزدهم از ساخا (Sakha) به اینجا مهاجرت کردند تاسیس شده است. امروزه این شهر یکی از برترین مقاصد برای مسافران مستقل در شبه جزیره کامچاتکا می باشد. جهتهای متنوعی از پیاده روی، اسب سواری و سورتمه سواری نیز در اطراف این منطقه وجود دارند. در شهر اسو استخرهای آب داغ نیز وجود داشته که از آن ها حتی برای گرمایش خانه ها استفاده می گردد. یک موزه خرس برای بازدید گردشگران وجود دارد. یک کلبه چوبی آرام در شهر وجود داشته که به کامچاتکا سوییس شناخته می گردد. این کلبه بسیار گرم بوده و در آن به خوبی از افراد استقبال می گردد.

کارگوپول | Kargopol

کارگوپول به ویژه یکی از ثروتمندترین شهرهای کوچک روسیه بود که در اواسط قرن شانزدهم میلادی رشد قابل توجهی داشته است. این شهر در یک جهت تجاری در نزدیکی رودخانه باستانی اونگا (Onega) بین مسکو و آرخانگلسک (Arkhangelsk) قرار داشته که تنها بندر مسکو در آن موقع بوده است. این شهر اولین بار در سال 1146 میلادی ثبت شده و در حال حاضر یک شهر ساحلی است که تعداد کلیساهای آن از ساکنانش بیشتر می باشد. در این منطقه پارک ملی کنوزرسکی (Kenozersky) وجود داشته که می توان در آن از کلیساهای چوبی، مجموعه های تاریخی و فرهنگی و دریاچه ها و کانل های بی نظیر تماشا نمود.

سوزدال | Suzdal

سوزدال یکی از قدیمی ترین شهرهای کوچک روسیه بوده که از مهمترین شهرهای قرن یازدهم این کشور به شمار می رود. در قرن دوازدهم این شهر به مرکز ولادیمیر سوزدال تبدیل شده که تنها یک شهر کوچک با مسکو فاصله داشت. بنابراین بسیاری از آثار تاریخی در این شهر کوچک روسیه در حال حاضر وجود دارد. بعضی از آن ها شامل کرملین سوزدال و کلیسای جامع ناتیویتی (Nativity) می باشد. سوزدال با تپه های سبز رنگ و رودخانه ای آرام بدون شک این شهر جواهری بر روی حلقه طلایی روسیه می باشد.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1997

به "تور روسیه: شهرهای کوچک با منظره ها فوق العاده در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: شهرهای کوچک با منظره ها فوق العاده در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید