روسیه خواهان پس فرستادن واکسن اسپوتنیک وی از سوی اسلواکی شد

به گزارش هولی، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندر کار تحویل واکسن اسپوتنیک وی به کشور های دیگر) اظهار داشت که از اسلواکی خواسته است به دلیل نقض مفاد قرارداد تحویل واکسن اسپوتنیک وی محموله های ارسالی را به مسکو باز گرداند.

روسیه خواهان پس فرستادن واکسن اسپوتنیک وی از سوی اسلواکی شد

به گزارش روز آدینه ایرنا، این بیانیه صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در حساب کاربری واکسن اسپوتنیک وی در شبکه پیغام رسان توئیتر منتشر و در آن گفته شده است که روسیه از اسلواکی خواهان بازپس فرستادن محموله واکسن اسپوتنیک وی شده است تا به کشور های دیگر تحویل گردد.

در بیانیه خاطرنشان شده است: این درخواست در رابطه با موارد متعدد نقض مفاد قرارداد ارسال محموله واکسن به اسلواکی اجرا شده است.

از جمله این موارد نقض قرارداد، به آزمایش واکسن اسپوتنیک وی از سوی سازمان کنترل داروی اسلواکی در آزمایشگاهی اشاره شده است که فاقد مجوز رسمی اتحادیه اروپا بوده است.

علاوه بر این بر اساس بیانیه صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، سازمان کنترل داروی اسلواکی اقدام به انتشار اطلاعات جعلی درباره اسپوتنیک وی نموده است.

خرید واکسن اسپوتنیک وی منجر به اختلافات جدی سیاسی در اسلواکی شده است.

ایوان کورچوک، وزیر امور خارجه اسلواکی، نخست وزیر را که شخصاً برای دریافت اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی در فرودگاه حاضر شد را مورد انتقاد قرار داد و زوزانا چاپوتووا رئیس جمهور این کشور هم با استفاده از واکسن اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون کرونا مخالفت کرد.

روز سوم آوریل تولیدنمایندگان اسپوتنیک وی گزارش های منتشر شده درباره واکسن ارسالی به اسلواکی را جعلی خواندند.

به گزارش اسپوتنیک، تولیدنمایندگان واکسن اسپوتنیک وی گزارش های منتشر شده مبنی بر تفاوت واکسن تحویلی به اسلواکی با آنچه در مجله معتبر پزشکی لنست منتشر شده است را جعلی خواندند.

پیش از این نشریه Dennik اسلواکی ششم آوریل به نقل از منابع خود از تفاوت میان واکسن ارسال شده به این کشور و آنچه نتایج آن تایید شده است خبر داده بود. در این مقاله تأکید شده بود که هنگام تصمیم گیری در خصوص خرید اسپوتنیک وی، مقامات اسلواکی دقیقاً به مقاله منتشر شده در لنست اعتماد نموده بودند.

تولیدنمایندگان اسپوتنیک وی، درمورد این مطالب خاطر نشان کردند که در آینده نزدیک انتظار اخبار جعلی و تحریک بیشتر از سوی مخالفان اسپوتنیک وی در اسلواکی را دارندکه کوشش می نمایند این واکسن را بی اعتبار نمایند.

گفتنی است که آژانس دارویی اروپا از 4 مارس آنالیز کارایی، ایمنی و کیفیت واکسن روسی اسپوتنیک وی را با هدف ارزیابی انطباق آن با استاندارد های اتحادیه اروپا شروع کرد، ولی بعضی کشور های اروپایی از جمله مجارستان و اسلواکی به طور مستقل این واکسن را تایید و تزریق آن را شروع کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1595

به "روسیه خواهان پس فرستادن واکسن اسپوتنیک وی از سوی اسلواکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان پس فرستادن واکسن اسپوتنیک وی از سوی اسلواکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید