رضاییان: انتخابات فدراسیون لغو می گردد اما نه به خاطر ایرادهای فیفا!

به گزارش هولی، عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال می گوید احتمالا انتخابات فدراسیون فوتبال به بهانه ویروس کرونا لغو می گردد و اشاره ای به ایرادهای فیفا هم نمی گردد.

رضاییان: انتخابات فدراسیون لغو می گردد اما نه به خاطر ایرادهای فیفا!

مسعود رضاییان در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تبعات ایرادهای فیفا به اساس نامه فدراسیون فوتبال و لغو برگزاری انتخابات تا زمان اصلاح این اساس نامه گفت: آن چه بیش از هر چیز می تواند ما را تهدید کند، مربوط به مقابله با فیفا و AFC است. اگر وارد یک مناقشه فوتبالی شویم، در این صورت به حمایت های این دو نهاد و سایر کشورها احتیاج داریم که چنین اتفاقاتی به ضرر ما خواهد بود. حداقل باید یک دوست بی طرف داشته باشیم تا صرف نظر از اینکه در چه وضعیتی هستیم، بازنده نشویم. بنابراین فکر می کنم نباید دست به کار نسنجیده ای بزنیم و برای بهبود اوضاع فوتبال خودمان هم که شده، باید اصلاح اساس نامه را آغاز کنیم.

وی یادآور شد: به نظرم باید به اصلاح اساس نامه مطابق نظر فیفا تن بدهیم و ارتباط برنده - برنده با این نهاد را حفظ کنیم. باید طبق دستورالعمل پیش برویم و سرخود کاری را انجام ندهیم.

وزیر ورزش بدون حضور در مجمع فدراسیون فوتبال هم می تواند اعمال نفوذ کند

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه فیفا مخالف حضور وزیر و معاون وزیر در مجمع فدراسیون فوتبال است گفت: باید ببینیم فدراسیون فوتبال برای این موضوع چه مکاتباتی انجام داده است. فکر نمی کنم وجود دو رای از سوی وزیر و معاون وزیر در مجمع فدراسیون فوتبال در آرای کلی تاثیرگذار باشد چرا که وزیر ورزش می تواند بدون حضور در مجمع هم اعمال نفوذ کند. پس باید برای فیفا تفهیم کرد که حضور وزیر در مجمع فدراسیون فوتبال به خاطر همکاری و همراهی با برنامه های فوتبال و حمایت از این رشته است.

اگر لایحه خوبی نوشته گردد، فیفا حضور وزارت ورزش در مجمع فوتبال را می پذیرد

رضاییان تاکید نمود: فکر می کنم اگر فدراسیون فوتبال برا حضور وزیر ورزش در مجمع اصرار کنید، فیفا مسئله ای با این موضوع نداشته باشد چرا که این اتفاق مربوط به حمایت های دولت از فوتبال است. AFC و فیفا به حمایت دولت از ورزش معترض نیستند بلکه نسبت به دخالت ها اعتراض دارند. اگر رئیس فدراسیون فوتبال توسط دولت عوض گردد، فیفا واکنش نشان می دهد اما خود فیفا خواهان حمایت از فوتبال توسط دولت هاست. اگر لایحه خوبی نوشته و برای فیفا تفهیم گردد که وزارت ورزش در برنامه های فوتبال نقش حمایتی دارد، آنها جنگ راه نمی اندازند و موافقت خواهند کرد.

انتقاد از اظهارات نماینده مجلس درباره فوتبال

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال درباره ادعای احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه اگر انتخابات فدراسیون فوتبال عقب بیفتد، خودشان سرپرست فدراسیون را انتخاب می نمایند، اظهار کرد: این مصاحبه ها به فوتبال لطمه می زند و بعضی ها نمی دانند چه تاثیر بدی روی فوتبال می گذارد. شما می خواهید حمایت کنید اما انعکاس این صحبت ها در نهادهای بالادستی می تواند تبعات منفی داشته باشد. من فکر نمی کنم انتخاب یک سرپرست از سوی مجمع فدراسیون فوتبال مانع پیش برد اهداف فوتبال گردد و طی مدت زمانی که صرف اصلاح اساس نامه می گردد، می توان کارها را به نحو احسن انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که اصلاح نشدن اساس نامه انتخابات به سود چه کسانی است و آیا وزارت ورزش یا بعضی مدیران فدراسیون فوتبال از این موضوع منتفع می شوند، گفت: مسائلی مطرح می گردد که صرفا در حد تئوری است. تا موقعی که سند قطعی وجود نداشته باشد نمی توان روی آن صحبت کرد. نظر من این است که اصلاح اساس نامه به نفع فوتبالی ها است و افزایش تعداد باشگاه های حاضر در مجمع می تواند به انتخابات عمق بدهد. اگر تیم ها، بازیکنان، مربیان، داوران و ... بیشتر شوند، رقابت ها هم شفاف تر می گردد و قدرت را به فوتبال محض می دهد.

انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار نمی گردد

رضاییان در واکنش به اینکه احتمال برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال را با توجه به ایرادهای فیفا تا چه حد می داند، گفت: احتمال برگزاری انتخابات را نه به دلیل چالش با فیفا بلکه به علت کرونا ضعیف می دانم و معتقدم به این بهانه برگزار نخواهد شد. اینگونه اجتماعات با مهمان هایی از استان های مختلف، خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد. این یک عامل تاثیرگذار است که انتخابات را به آینده موکول کنیم. اتفاق خاصی هم رخ نمی دهد و انتخابات در این ماه هم به قدری حیاتی نیست که سرنوشت فوتبال ما را تغییر دهد.

اصلاح اساس نامه به زودی انجام نمی گردد

وی یادآور شد: اصلاح اساس نامه فدراسیون فوتبال چیزی نیست که این هفته انجام گردد و بتوان با دو بار نامه نگاری حل کرد. باید کلی رفت و آمد انجام گردد تا فدراسیون فوتبال، فیفا و دولت آن را بپذیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 879

به "رضاییان: انتخابات فدراسیون لغو می گردد اما نه به خاطر ایرادهای فیفا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضاییان: انتخابات فدراسیون لغو می گردد اما نه به خاطر ایرادهای فیفا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید