نقطه ضعف هندبال توجه نکردن به پشتوانه سازی بود

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، شهداد مرتجی در خصوص برگزاری نخستین اردوی آماده سازی این تیم و دعوت 25 بازیکن به این اردو گفت: به خاطر شیوع بیماری کرونا ترجیح دادیم اردوها در دو مرحله برگزار شود. مرحله اول اردو در چند روز آینده یعنی از 19 فروردین ماه آغاز می شود که تمامی بازیکنان دعوت شده به این اردو زیر 23 سال سن هستند. مرحله بعدی اردوی آماده سازی تیم ملی امید هم با دعوت از بازیکنانی که در لیگ هندبال کشور هستند که رنج سنی برخی از آنها بالاتر از 23 هست ولی شرایط حضور در این تیم برای پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان را دارند، پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

نقطه ضعف هندبال توجه نکردن به پشتوانه سازی بود

وی افزود: در نهایت با هدف آماده سازی بازیکنان برای شرکت در اردوهای تیم ملی بزرگسالان، تیمی را آماده می کنیم تا پس از مشخص تاریخ مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و مشخص شدن سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان، این بازیکنان را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دهیم تا در صورت صلاح دید از آنها استفاده کند تا با اضافه شدن لژیونرها یک تیم نسبتاً آماده ای برای برگزاری اردوهای تیم ملی داشته باشد.

مربی تیم ملی امید با بیان اینکه تمرکز اصلی ما در این اردو، آماده کردن و انتخاب بازیکنان هست، ادامه داد: تقریباً دو ماه از لیگ می گذرد و همچنین مدت زمان طولانی تعطیلات عید هم به آن اضافه شده و همین امر شاید باعث شده باشد بازیکنان دعوت شده بخاطر عدم دسترسی به باشگاه و سالن ورزشی آماده نباشند. منتهی با آقای صادقی به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که اردوها منجر به آسیب دیدگی بازیکنان نشود.

وی در خصوص آینده تیم ملی امید هم گفت: همانطور که آقای پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال پیش از این گفته بود، تیم ملی امید به منظور پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان تشکیل می شود. امیدوارم در طول سال تیم ملی امید را فعال نگه داریم تا بازیکنان دعوت شده به اردوی این تیم بتوانند خود را مهیای حضور در تیم ملی بزرگسالان هندبال کشورمان کنند.

مرتجی همچنین با بیان اینکه نقطه ضعف هندبال کشورمان عدم توجه به تیم های پایه بود، گفت: خوشبختانه فدراسیون هندبال با برگزاری فراخوان ملی هندبال و استعدادیابی نونهالان و نوجوانان دختر و پسر روی این نقطه ضعف کار کرد و با مربیان بسیار خوبی که در تیم های پایه داریم مطمئناً شرایط آینده هندبال کشورمان بسیار خوب خواهد بود. البته اگر منابع مالی که تیم های ملی هندبال نیاز دارند از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در اختیار فدراسیون هندبال قرار بگیرد تا بتوانیم اردوهای منظم و بازی های تدارکاتی بین المللی برای تیم ملی بزرگسالان مهیا کنیم، مطمئن هستم تا دو سال آینده شاهد موفقیت های هندبال ایران خواهیم بود و می توانیم خود را به نام یکی از تیم های مطرح در سطح آسیا مطرح کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1780

به "نقطه ضعف هندبال توجه نکردن به پشتوانه سازی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه ضعف هندبال توجه نکردن به پشتوانه سازی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید