ملاقات سخنگویان وزارت خارجه ایران و روسیه در تهران

به گزارش هولی، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه که به همراه هیات وزیر امور خارجه این کشور به تهران سفر نموده است،امروز با سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ملاقات و تبادل نظر کرد.

ملاقات سخنگویان وزارت خارجه ایران و روسیه در تهران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، در این ملاقات طرفین زمینه های همکاری در حوزه دیپلماسی عمومی مورد رایزنی نهاده شد. دو طرف با اشاره به کارزارهای ضد اطلاعاتی که جریان اصلی رسانه های غربی و آمریکائی علیه کشورهای مستقل راه می اندازند، انحصار اینترنتی و رسانه ای آمریکا را یکی از عوامل نهادی این شرایط دانسته و بر همکاری دو کشور که در معرض این هجمه رسانه ای و تبلیغی هستند تاکید کردند.

گسترش همکاریهای فرهنگی و رسانه ای فی مابین از دیگر محورهای این ملاقات بودو سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه که امروز بین وزرای امور خارجه دو کشور به امضا رسید،را پایه خوبی برای ارتقاءهمکاریهای فرهنگی دو کشور دانست.

همچنین دو طرف بر تبادل هیاتهای رسانه ای، ارتباطات منظم و تسهیل گفتگوی رسانه های دوکشور تاکید نموده و توافق اولیه ای در این خصوص داشتند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1607

به "ملاقات سخنگویان وزارت خارجه ایران و روسیه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سخنگویان وزارت خارجه ایران و روسیه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید