دانشگاه کلمبیا با فراوری ژل ضد باکتریایی با کرونا مقابله می نماید

به گزارش هولی، گروهی از اساتید دانشگاه ملی کلمبیا تصمیم گرفتند به نبرد با بیماری کووید 19 بپیوندند و به همین دلیل ژل ضد باکتریایی فراوری نمایند.

دانشگاه کلمبیا با فراوری ژل ضد باکتریایی با کرونا مقابله می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کالج های کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، دانشگاه کلمبیا با فراوری ژل ضد باکتریایی به مبارزه با کرونا می رود.

نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور حدود 50 روز پیش مشاهده شد و وزارت بهداشت آن مدتی بعد طی بیانیه ای خاطرنشان کرد: یک مرد 58 ساله به علت ابتلا به بیماری کووید-19 در شهر گردشگری کارتاخنا کلمبیا جان خود را از دست داده است.

همین موضوع منجر به ترس مردم از شیوع ویروس کرونا شد و درنهایت به تمام شدن کالاهای بهداشتی و کمبود آنها ختم شد.

گروهی از اساتید دانشگاه ملی کلمبیا تصمیم گرفتند به نبرد با این بیماری بپیوندند و دانش خود را در خدمت دیگران قرار دهند.

خورخه مارتینز، مدیر گروه داروسازی این دانشگاه می گوید، یاری به هموطنانشان صرفاً رسالت آنها به عنوان یک دانشگاه دولتی است؛ ضمن اینکه ما در طی چنین بحران سختی با جامعه تعهد داریم؛ در حال حاضر یک کارمند در دانشگاه ملی کلمبیا در حال فراوری ژل ضد باکتری است.

کلمبیا به دلیل همه گیری کووید 19 اقدامات قرنطینه و کاهش تردد اجتماعی را از 23 مارس شروع کرد. برای جلوگیری از کمبود کشور از ضروریات بهداشتی، دولت نیز تصمیم گرفت صادرات محصولاتی مانند صابون، ضد عفونی نماینده و تجهیزات پزشکی را متوقف کند؛ ژل ضد باکتری یکی از محصولاتی بود که در ابتدا کم شد.

دولت کلمبیا همچنین اقداماتی را برای ترویج فراوری محصولات بهداشتی اساسی تصویب کرد؛ معاون رئیس جمهور این کشور نیز گفت: ما قبلاً 29 شرکت شناسایی نموده ایم که شرایط لازم برای فراوری ژل ضد باکتری را دارند.

اساتید این دانشگاه می خواستند اطمینان حاصل نمایند که لازم نیست به بازار وابسته باشند؛ دپارتمان داروسازی شیمیایی دانشگاه سالهاست که صرفاً برای اهداف یادگیری دانشگاهی، ژل ضد باکتریایی ایجاد نموده بود. با صنعتی کردن فرایند کار، اساتید می توانند به یکی از تأمین نمایندگان آن تبدیل شوند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1015

به "دانشگاه کلمبیا با فراوری ژل ضد باکتریایی با کرونا مقابله می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه کلمبیا با فراوری ژل ضد باکتریایی با کرونا مقابله می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید