خودکفایی کشور در زمینه فراوری محصولات بسته بندی دارو

به گزارش هولی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی گفت: در حال حاضر دسترسی به دارو در تمام مناطق کشور حتی نقاط مرزی به خوبی انجام می گردد و در زمینه تأمین دارو مشکل نگران کننده ای وجود ندارد.

خودکفایی کشور در زمینه فراوری محصولات بسته بندی دارو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، فرامرز اختراعی رئیس سندیکای فراوریکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی در نشست خبری که به مناسبت دومین نمایشگاه فارمکس برگزار گردید، با بیان اینکه طی چند سال گذشته نگرانی های زیادی از بابت تحریم دارو در کشور وجود داشت، گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که تحریم ها از اوایل انقلاب وجود داشته است و همین موضوع باعث شد که داروسازان و صنعتگران کشور کوشش خود را برای خودکفایی در این صنعت به کار گیرند و ما توانستیم به تحریم ها به عنوان فرصت نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در امسال رقم کمبود های دارویی کشور علی رغم تحریم ها کاهش پیدا نموده است، گفت: در این راستا توانستیم 60 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

اختراعی در ادامه اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 25 درصد دارو های مورد احتیاج کشور توسط کمپانی های داخلی آن هم به صورت مونتاژ فراوری می شد، اما امروز وابستگی ما به کشور های خارجی برای فراوری دارو به شدت کاهش پیدا نموده است و 97 درصد دارو های مورد احتیاج را فراوری می کنیم.

اختراعی مطرح کرد: ما می توانیم اعلام کنیم که علی رغم بعضی مسائل در فراوری دارو به مرحله خودکفایی رسیده ایم و بعضی مشتقات خونی و دارو هایی مانند انسولین را فراوری خواهیم کرد.

رئیس سندیکای فراوریکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی ادامه داد: هیچ یک از کشور های منطقه در باورش هم نمی گنجد که بتواند مواد مؤثره دارو را بسازد و ما نیز در اوایل کار با این صنعت پیچیده غریبه بودیم به دلیل اینکه حوزه شیمیایی پیچیده ترین محصولات را فراوری می نماید و ما با اتکا به توان متخصصان داخلی توانستیم 70 درصد مواد موثره دارویی را در کشور فراوری کنیم.

اختراعی با اشاره به خودکفایی کشور در زمینه فراوری مواد بسته بندی دارو گفت: صد درصد احتیاج کشور در زمینه فراوری محصولات بسته بندی دارو صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای فراوری مواد اولیه ما احتیاجمند منابع گیاهی، نفتی و معدنی هستیم که از این ظرفیت در کشور برخورداریم و برگزاری نمایشگاه فارمکس یاری خواهد نمود که در زمینه فراوری مواد اولیه دارو بهتر عمل کنیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری در این حوزه رشد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام مناطق کشور حتی مناطق مرزی مردم مسئله ای در زمینه دسترسی به دارو ها ندارند، گفت: آنالیز های ما نشان می دهد که در حوزه دارو نیز نگرانی زیادی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 808

به "خودکفایی کشور در زمینه فراوری محصولات بسته بندی دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی کشور در زمینه فراوری محصولات بسته بندی دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید