خروج یونان از منطقه یورو یک فاجعه برای اتحادیه اروپاست

به گزارش هولی، خبرنگاران: رئیس شورای اروپایی خروج یونان از منطقه یورو را یک فاجعه برای اتحادیه اروپا ارزیابی نموده و درباره خروج تصادفی این کشور از منطقه ارز مشترک هشدار داد.

خروج یونان از منطقه یورو یک فاجعه برای اتحادیه اروپاست

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد توسک رئیس شورای اروپایی در تبادل نظر با روزنامه زوددویچه سایتونگ، درباره خروج تصادفی یونان از منطقه یورو هشدار داده و درباره وقوع فاجعه برای اتحادیه اروپا در صورت رخ دادن چنین رویدادی ابراز ترس و نگرانی کرد.

وی به اعضای اتحادیه اروپا هشدار داد که در مبارزه با ورشکستگی یونان بحران زده این کشور به صورت تصادفی از منطقه یورو خارج گردد و تاکید نمود که ما باید از چنین سناریوی ساده لوحانه ای جلوگیری کنیم.

رئیس شورای اروپایی همچنین تاکید نمود که در تاریخچه اروپایی تا کنون چیزهای زیادی وجود داشته است که به صورت تصادفی اتفاق افتاده است. همچنین جنگ جهانی اول نتیجه سوءتفاهم، حوادث و تماس های تلفنی احمقانه بود.

وی اضافه نمود: باقی ماندن یونان در منطقه یورو نه تنها یک مسئله پولی بلکه یک موضوع مرتبط با مسائل ژئوپلیتیک است. با توجه به بحران ها در لیبی، شرایط متزلزل در بالکان، مولداوی و قبرس یک چنین اتفاق دراماتیکی مانند خروج یونان از منطقه یورو یک فاجعه است که تنها عواقب مالی ندارد.

دونالد توسک همچنین گفت: جدایی یونان از منطقه یورو یک فصل غم انگیز در تاریخچه اتحادیه اروپا خواهد بود. ما باید به یونان یاری کنیم و این امری مسلم است. وی از همه طرف ها درخواست می نماید که با عزت و احترام با یکدیگر رفتار نمایند.

وی همچنین حفظ وحدت در اتحادیه اروپا در این دوران بحرانی را مهم ارزیابی نموده و گفت: همچنین رئیس جمهوری آمریکا با نگاهی به اختلافات بین اوکراین و روسیه از اتحادیه اروپا درخواست نموده است که به صورت مشترک رفتار نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 327

به "خروج یونان از منطقه یورو یک فاجعه برای اتحادیه اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج یونان از منطقه یورو یک فاجعه برای اتحادیه اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید