ترکیه خرید سامانه پاتریوت آمریکا را مشروط کرد

به گزارش هولی، وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر این که موضع کشورش درخصوص خرید سامانه اس- 400 از روسیه ثابت است، اعلام نمود که کشورش به یک شرط آماده خرید سامانه دفاع موشکی از آمریکا است.

ترکیه خرید سامانه پاتریوت آمریکا را مشروط کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، امروز- سه شنبه- طی کنفرانسی ویدیویی گفت: اگر پیشنهاد خوبی باشد ما آماده هستیم پاتریوت بخریم. موضع ما درخصوص حل و فصل میاله اس- 400 روسیه تغییری ننموده است.

چاووش اوغلو با اعلام این که ترکیه برای محافظت از مردم خود به سامانه های دفاع موشکی احتیاج دارد، گفت تهدید حمله موشکی بسیار واقع بینانه است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: تصمیم به خرید سامانه های روسیه نتیجه 10 سال مذاکره با ایالات متحده بود که در نهایت به خرید سامانه های دفاع موشکی منجر نشد.

قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 در سال 2017 بین ترکیه و روسیه به امضا رسیده، اما آمریکایی ها بارها مخالفت خود را با این قرارداد که قرار است در تابستان سال جاری اجرایی گردد ابراز داشته و تهدید نموده اند که در صورت اجرای این قرارداد، از تحویل جنگنده های اف-35 به ترکیه خودداری خواهد نمود و حتی تحریم تکیه را نیز در دستور کار قرار خواهند داد.

آمریکا خرید سامانه دفاعی اس-400 از سوی ترکیه که خود جزو اعضای ناتو است را تهدیدی برای این پیمان نظامی تلقی می نماید و از آنکارا خواسته است از خرید اس-400 چشم پوشی نموده و به جای آن سامانه آمریکایی پاتریوت را خریداری کند.

با این حال مقامات ترکیه از جمله شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور چندین بار تأکید نموده اند که قصد ندارند طبق خواسته آمریکا قرارداد خرید اس-400 را لغو نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 981

به "ترکیه خرید سامانه پاتریوت آمریکا را مشروط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه خرید سامانه پاتریوت آمریکا را مشروط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید