تأکید روسیه بر لزوم برگزاری نشستی درباره بازگشت آمریکا به برجام

به گزارش هولی، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی معتقد است، برگزاری نشستی درباره بازگشت آمریکا به برجام، با توجه به حساسیت این مسئله برای ایران و برداشتن گام های متقابل واشنگتن و تهران، تنها راه احیای توافق هسته ای است.

تأکید روسیه بر لزوم برگزاری نشستی درباره بازگشت آمریکا به برجام

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت، مسکو خواهان آن است که در نزدیک ترین زمان ممکن، نشستی درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و از سر گیری مجدد اجرای تعهدات ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اولیانوف شب گذشته (آدینه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راسیا-24 شرح داد: احتمالاً ضروری است که یک ملاقات غیررسمی در ترکیب شرکت نمایندگان کنونی توافق هسته ای و آمریکا برگزار گردید تا مذاکرات درباره بازگشت واشنگتن به برجام شروع گردد. چنین اقدامی کاملاً احتمال دارد و تنها ضروری است بعضی جزییات روشن گردد، به خصوص از این جهت که این موضوع برای طرف ایرانی بسیار حساس است.

این دیپلمات روس اضافه نمود: واضح است که این مذاکرات ضروری است هر چه زودتر شروع گردد. بعد از حوادث اتفاق افتاده در جریان نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضروری است که هر چه سریع تر دست به کار شد.

نماینده دائم روسیه در وین با اشاره به اینکه آمادگی ایالات متحده برای بازگشت به متن اصلی برجام، اقدامی واقع بینانه، منطقی و درست خواهد بود، ابراز عقیده کرد: آمریکایی ها برخورد مسئولانه خود در این رابطه با نشان داده و حاضر به مذاکره در این باره هستند. در این مرحله، بلند پروازی های هر یک از دو طرف بسیار نگران نماینده خواهد بود. ما شاهد هستیم که مقامات واشنگتن و تهران از این صحبت می نمایند که طرف مقابل باید نحستین گام را بردارد. چنین برخوردی راه به جایی ندارد. تنها راه حرکت به جلو و برداشتن گام های هماهنگ و متقابل است تا هیچ کس امتیازی نگرفته یا امتیازی نداده باشد.

به گفته اولیانوف، هماهنگی اقدامات و شکل گیری نوعی نقشه راه همراه با اقدام گام به گام تنها راه موفقیت در این راستا خواهد بود.

روز آدینه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای یادآور شد که پنجره فرصت برای نجات توافق هسته ای با ایران هنوز بطور کامل بسته نشده و شرط ضروری برای این منظور، اجرای کامل و پیگیرانه توافقات جامع سال 2015 از سوی همه کشورهایی است که این توافقات را تهیه نموده و در مورد آنها به توافق رسیدند و طرف روسی برای رسیدن به این هدف، آمادگی دارد تا با همه طرفین شرکت نماینده در برجام همکاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1546

به "تأکید روسیه بر لزوم برگزاری نشستی درباره بازگشت آمریکا به برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید روسیه بر لزوم برگزاری نشستی درباره بازگشت آمریکا به برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید