باکتری که می تواند گرافن فراوری کند

به گزارش هولی، گرافن ترکیبی بی نظیر است که کاربردهای فراوانی مانند فیلتر کردن آب یا رنگ کردن مو دارد. اما امروزه دانشمندان راهی را پیدا کردند تا بتوانند این ماده را ارزانتر و با یاری باکتری فراوری نمایند.

باکتری که می تواند گرافن فراوری کند

هنگامی که باکتری Shewanella Oneidensis با اکسید گرافیت مخلوط گردد، باکتری اکثر گروه های اکسیژن را حذف و در نهایت گرافن رسانا را باقی می گذارد. این روش سریعتر، ارزانتر و دوستدار محیط زیست است. با استفاده از این فرایند می توان گرافن مورد احتیاج برای کامپیوترها و دستگاه های پزشکی را فراوری کرد.

زیست شناس Anne Meyer می گوید: فراوری چنین حجمی از گرافن چالش برانگیز است و به تبع نتیجه آن فراوری گرافن هایی با خلوص پایین می گردد.

گرافن فراوری شده توسط این روش نازکتر، پایدارتر و با دوام تر از گرافن های فراوریی به روش شیمیایی است. این گرافن می تواند در دستگاه های بیوسنسور ترازیستور (دستگاه هایی که برای شناسایی مولکول های خاص بیولوژیکی مانند گلوکز مورد استفاده قرار می گیرد) استفاده گردد. این نوع گرافن می تواند به عنوان یک جوهر رسانا در تخته مدار، در صفحه کلید کامپیوتر و یا حتی در سیم های کوچک برای باز کردن شیشه جلو اتومبیل استفاده گردد. در صورت احتیاج می توان باکتری را بهینه سازی کرد تا گرافن فراوریی فقط از یک سمت رسانا باشد.

در ابتدا گرافن با استفاده از گرافیت و استخراج آن از طریق نوار چسب فراوری می شد. امروزه روش های شیمیایی گوناگونی برای فراوری گرافن وجود دارد اما این روش جدید بدون استفاده از هرگونه ماده شیمیایی می تواند منجر به فراوری گرافن گردد که تاثیر بسزایی بر حفظ محیط زیست دارد.

sciencealert

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 286

به "باکتری که می تواند گرافن فراوری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری که می تواند گرافن فراوری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید